3 tips voor lagere kosten bij Adwords adverteren

Door Richard Kooy op 9 juni 2017
Adwords


Verlagen van de kosten voor adverteren

Resultaat met Adwords advertenties is zonder twijfel het belangrijkste doel van adverteren in Google. Het geïnvesteerde geld zorgt namelijk voor verkopen in de webshop of voor offerte aanvragen via de website. Om de kosten van het adverteren laag te houden is het van belang om een aantal activiteiten gestructureerd uit te voeren.

Verkeerde zoekwoorden uitsluiten

Een product of dienst kan meerdere betekenissen hebben. Een voorbeeld is het zoekwoord Sunseeker. Voor dit zoekwoord zijn twee verschillende resultaten, badkleding en het verhuren van luxe jachten. In het geval van adverteren voor één van beide producten is het belangrijk om de niet relevante productcategorie uit te sluiten van de campagne. Anders krijgt de campagne bijvoorbeeld veel zoekopdrachten die te maken hebben met badkleding, terwijl het verhuren van jachten het doel is.

Het uitsluiten van zoekwoorden kan via het onderdeel zoekwoorden > uitsluitingszoekwoorden in Google Adwords.

Woorden in Adwords campagne uitsluitenAdwords zoekwoorden uitsluiten
Relevante advertenties voor ieder zoekwoord

Hoe relevanter de advertentie voor een zoekwoord, hoe groter de kans op een klik. In Adwords is de zogeheten KeyWord Insertion optie een geschikt hulpmiddel om voor ieder zoekwoord een relevante advertentie te laten tonen. De zoekopdracht van de gebruiker wordt met deze functie direct getoond in de advertentie.

Ga naar de Adwords advertenties en voeg de volgende code toe in de advertentie:

{keyword: Het Zoekwoord}

Wanneer de zoekterm niet geschikt is om in de advertentie te tonen wordt het standaard zoekwoord getoond. In het voorbeeld dus ‘Centraal Stofzuiger Systeem’.

Keyword invoegen
Relevante bestemmingspagina voor ieder zoekwoord

Om ook de bestemmingspagina relevant te maken voor het zoekwoord zijn aparte bestemmingspagina’s noodzakelijk. Hierdoor komt het zoekwoord niet alleen terug in de advertentie maar ook in de URL, titel en teksten op de bestemmingspagina.

Gevolgen voor de kosten van adverteren?

Door relevante advertenties en bestemmingspagina’s betaalt u minder voor een klik op een Adwords advertentie. Hierdoor zijn de kosten voor adverteren lager dan wanneer u bezoekers op bijvoorbeeld de standaard homepagina terecht komen na een klik op een advertentie. Meer weten over het verlagen van de kosten voor adverteren? Neem contact op via 0183-201020 of mail naar [email protected]