De 3 beste Instagram tools

Image
Sanne Post
Online marketeer

Delen

Je hebt het vast wel eens voorbij zien komen op je Instagram feed; Reels, Live Rooms en Gidsen, maar waarvoor gebruik je eigenlijk deze relatief nieuwe functies en wat heeft het voor invloed op jouw bedrijf? In deze blog vertellen we je daar graag meer over!

Instagram Reels

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Instagram Reels. Reels is een relatief nieuwe functie op Instagram waarbij je video’s kunt maken in een korte tijd met muziek. Het maken en bewerken van korte video's komt oorspronkelijk van het social media platform: TikTok. Instagram Reels is erg populair, ook onder bedrijven. Laat in een reel producten zien of laat zien hoe jouw werkdag eruit ziet in de korte video! De video's zijn ook net als de Instagram berichten op te slaan voor de doelgroep, zorg dus voor creatieve content wat de doelgroep triggert om het bericht op te slaan.

Instagram Live Room

Ook de Live Room functie is nieuw op Instagram. Waar Instagram je eerst de mogelijkheid gaf om met twee mensen live te gaan, kun je nu met vier mensen tegelijk live streamen.

Wat kan jij als ondernemer doen met Live Rooms? Je kan via de Live Rooms een masterclass hosten door bijvoorbeeld met je collega’s samen live gaan en hierin je kennis delen met de kijkers van je livestream. Ook kan je een Q&A (question & answer) houden via de Live Room. Je kan je publiek vragen stellen en andersom aan jou. Op deze manier leren de kijkers jouw bedrijf beter kennen en kan je makkelijker een band met ze opbouwen. Je krijgt meer interactie met de (toekomstige klant), waardoor de klant meer over jou te weten komt, maar ook andersom. Zo wordt jouw social media kanaal niet meer een eenrichtingsverkeer, maar ga je online het gesprek aan met de klant.

Instagram-gids

Door gebruik te maken van de Instagram-gids kan je je eigen posts (zowel video’s als foto’s) bij elkaar zoeken en in één ‘’gids’’ bij elkaar zetten. Je kunt uit drie verschillende gidsen kiezen:

  1. Plaatsen, met deze gids kan je plaatsen in jouw omgeving of daarbuiten aanbevelen aan andere gebruikers. Je kunt bijvoorbeeld een bedrijf hierdoor promoten. Veel influencers kiezer ervoor om hun favoriete hotspots op deze manier met hun volgers te delen.
  2. Producten, hiermee kan je producten of diensten uitlichten van verschillende merken. Je kunt bijvoorbeeld de berichten over jullie nieuwe producten in een gids bij elkaar zetten. Hierdoor is het makkelijker voor je bezoekers om berichten over alleen de nieuwe producten op te zoeken.
  3. Berichten, met deze gids kan je elke post op Instagram, van zowel jezelf als van een ander, bij elkaar zetten in één gids. Hier kun je dus hele leuke en creatieve gidsen mee creëren. Als je bijvoorbeeld een post voorbij ziet komen die jou inspireert, dan kun je deze met andere berichten van jezelf samen voegen in deze gids.

Ook gebruik maken van de nieuwe functies?

Wil jij ook graag gebruik maken van de nieuwe functies op Instagram, maar weet jij niet goed waar je moet beginnen? Onze social media specialisten hebben alle kennis in huis om jou te helpen met de beste social media strategie! Wil je meer weten over onze diensten zoals het onderhouden van social media? Neem dan contact met ons op!