Call tracking: zo maak je alles meetbaar

Call tracking: zo maak je alles meetbaar

Je telefoon rinkelt. Je neemt op en je maakt kennis met een nieuwe klant. Daar ben je natuurlijk blij mee. Maar hoe komt deze klant bij jou? Heeft hij je brochure gelezen, je advertentie in het lokale nieuwsblad gezien of heeft hij op je Google Ads advertentie geklikt? Hoe weet je welke marketingkanalen de meeste telefoongesprekken opleveren?

Gelukkig heeft WebProfit daar een goede oplossing voor: call tracking.

Conversies realiseren

Call tracking geeft elke campagne - zowel online als offline - een uniek telefoonnummer. Op deze manier kun je achterhalen hoe de (potentiële) klant bij jouw bedrijf is gekomen. Zo kun je álles uit je conversies halen. Veel bedrijven doen daar (nog) niets mee. En dat is jammer. Je mist namelijk het volledige beeld van je rendement op je marketingcampagnes.

Voor alle branches

Voor vrijwel alle branches is call tracking interessant. Zodra telefonie een rol speelt in jouw bedrijf kun je call tracking inzetten. Zo krijg je inzicht in de marketinguitingen die het telefooncontact opleveren. Denk maar aan een makelaar of audicien: zij verkopen niet zo snel een huis of gehoorapparaat via internet. Mensen die zo’n product zoeken, nemen vaak eerst telefonisch contact op met de makelaar of audicien om informatie te krijgen of om een afspraak te maken. Door call tracking krijg je dan een indruk hoe de telefonische conversies worden gerealiseerd.

Welke inzichten krijg je?

Met call tracking meet je dus de inkomende telefoongesprekken per marketingkanaal. Je kunt zien hoeveel websitebezoekers de telefoon hebben gepakt, hoeveel oproepen er werden gemist en op welke tijden deze inkomende oproepen plaatsvonden. Dat is ontzettende handige informatie om op in te spelen.

Ook kun je ieder telefoongesprek een beoordeling geven. Op deze manier krijg je een goed beeld welke telefoongesprekken écht resultaat opleveren voor jouw bedrijf. Een stap verder is het bepalen welke zoekopdrachten het meeste resultaat opleveren en kun je jezelf afvragen of de kosten in verhouding staan met de opbrengsten.

Nooit meer twijfelen

Kortom: wanneer je on- en offline marketingcampagnes optimaliseert zonder call tracking dan is de kans groot dat je veel misloopt. Je laat de kanalen links liggen die tot resultaat kunnen leiden.

Daarom helpt WebProfit je graag verder met call tracking. Zo hoef je niet meer te twijfelen of een (marketing)kanaal conversies zal opleveren. We leggen je graag uit hoe call tracking werkt en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.

Maak een afspraak