Hoe werkt display adverteren?
Je kunt online banner campagnes opzetten voor specifieke doelgroepen via Google Adwords en andere platforms. Op basis van geslacht, voorkeuren, interesses en eigenschappen stel je de doelgroep samen. Zo kun je bijvoorbeeld ervoor zorgen dat alle bewoners van Gorinchem en omgeving jouw advertentie zien zodra ze de website van het Brabants dagblad bezoeken.
Of je kiest ervoor om eerdere websitebezoekers te targetten die je contactpagina bekeken hebben of afgehaakt zijn bij het afrekenen. Daarna kun je specifieke websites kiezen waarop de advertenties getoond worden. Denk bijvoorbeeld aan nieuwswebsites of branche gerelateerde websites. Websites kunnen ook worden uitgesloten. Dat is wel zo handig: een campagne gericht op ouderen moet niet op een jongerenwebsite worden getoond.
Het advertentiemateriaal bestaat uit diverse formaten: voor de desktop, mobiel en tablet. Daarnaast is het belangrijk om ook call to actions toe te voegen. De display campagnes moeten ook iets opleveren. Action! Dat product moet besteld worden, jouw telefoon moet rinkelen of die dienst moet ingeschakeld worden.
Kan ik dit zelf?
In theorie kun je bovenstaande zaken allemaal zelf. Met onze kennis en ervaring kunnen wij echter sneller en effectiever banner campagnes opzetten.
WebProfit en online banner campagnes
Wij bouwen en monitoren de banner campagnes. De slechte resultaten worden uit de campagne gefilterd en tegenvallende resultaten worden verbeterd. Goed presterende advertenties krijgen daardoor meer ruimte, omdat je campagnebudget niet wordt verbruikt aan slechte resultaten.
Het maken van online banners doe je niet zomaar. Met onze kennis zijn we in staat om opvallende en beweegbare advertenties te maken die opvallen tussen alle andere banners.
Benieuwd hoe we online banners voor jou kunnen inzetten? Neem direct contact op!