Remarketing

Hoe vaak overkomt het jezelf? Je wilt een product kopen maar twijfelt toch bij het afrekenen. Of er komt een telefoontje tussendoor en je besluit je aankoop uit te stellen tot een geschikt moment.

Een paar uur later besluit je in je pauze om het laatste nieuws te checken en zie je het product weer voorbijkomen. Ondertussen krijg je een e-mail met als onderwerp: "Vergeet je aankoop niet te voltooien."

Je begrijpt het al, remarketing is het aan het werk!

Hoe werkt Remarketing?

Als het goed is krijg je dagelijks bezoekers op je website of webshop. Natuurlijk gedraagt niet iedere bezoeker zich hetzelfde. Een deel verblijft een aantal seconden op de website en gaat weer weg. Een ander deel is echter minuten lang jouw website aan het screenen en wordt enthousiast van jouw aanbod.

Een deel van jouw bezoekers bestelt een product of vraagt een offerte aan. Een ander deel is wel geïnteresseerd maar stelt de aankoop of aanvraag nog uit. Wanneer je jouw website goed doormeet kun je veel nuttige data verzamelen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld zien of je onze website gevonden hebt via Google, Facebook, LinkedIn of via een andere bron. Ook kunnen we zien welke pagina je voor de pagina over Remarketing bekeken hebt of welke buttons je geklikt hebt.

Met Remarketing gebruiken we al deze informatie om online banners te tonen aan diverse websitebezoekers. Ook kunnen we een e-mail laten versturen wanneer er nog producten in je online winkelmandje staan.

WebProfit en Remarketing

Bij WebProfit zijn we doorgewinterd in het meten en analyseren van websites en webshops. Hiermee kunnen we succesvolle Remarketing campagnes opzetten waarmee we jouw online resultaat verhogen.

Benieuwd hoe we Remarketing voor jou kunnen inzetten? Neem direct contact op!