Effectief gebruik van advertenties

De beste digitale advertenties voelen niet als advertenties
De beste digitale advertenties zijn goede stukken content die jouw doelgroep aanspreken. Je hebt vast wel eens een post op Facebook of Instagram gezien waarvan je je pas later realiseerde dat het een advertentie was, omdat het gewoon een interessant bericht was dat je wilde lezen. Goede advertenties zijn doelgericht, gepersonaliseerd en verhogen de betrokkenheid van jouw potentiële klant.
Ads zijn een extra middel om jouw potentiële klant te bereiken. Je kunt adverteren dan ook niet los zien van jouw organische content. Sterker nog; als je het goed doet, versterken ze elkaar en zorgen ze samen voor een toename van jouw naamsbekendheid. Daarnaast kan het gebruik van advertenties ervoor zorgen dat jij meer leert over jouw doelgroep. En dat wil je, want hoe meer je weet over wat jouw doelgroep bezighoudt, hoe beter je weet welke content je nodig hebt om jouw klant een soepele klantreis te laten doorlopen (en uiteindelijk te leiden tot conversies en sales).
Zet jouw advertenties doelgericht in
Monitor de resultaten
Wat levert jouw advertentie campagne op? Dat laten we je natuurlijk graag zien. Je krijgt van ons altijd een overzichtelijke rapportage, maar hebt zelf ook in realtime-inzicht in deze statistieken. Wij werken daarbij graag met HubSpot, omdat we hierin heel duidelijk kunnen zien wat de kosten en opbrengsten van jouw campagne zijn. Zo kun je bijvoorbeeld heel specifiek zien welke nieuwe contactpersonen zijn aangemaakt naar aanleiding van jouw campagne, én hoeveel geld deze contactpersoon jou heeft opgeleverd. Zo brengen we jouw ROI (return on investment) glashelder in kaart.
Ontdek de diensten van WebProfit







