Rapportages

Uitgebreide dashboards 
voor een compleet beeld van de resultaten

Een van de moeilijkste, maar ook een van de belangrijkste aspecten van marketing is het meetbaar maken van resultaten. Binnen een organisatie worden vaak veel inspanningen gedaan, maar vervolgens is niet altijd duidelijk welke inspanningen welke resultaten voortbrengen en welke inspanningen misschien niet opwegen tegen de ingezette middelen. Zoals inmiddels wellicht bekend is, is HubSpot sterk in het aan elkaar koppelen van verschillende soorten data, wat resulteert in uitgebreide mogelijkheden voor dashboards. Bekijk eenvoudig standaard resultaten of ga volledig de diepte in met zelfgemaakte dashboards en rapportages.

Zoekmachine optimalisatie

Ga aan de slag met Hubspot. Vraag een demo aan

Een greep uit de voordelen

Overzicht in wat je doet

Wij geven je in HubSpot een uitgebreid overzicht van de marketing resultaten, waar je altijd toegang tot hebt.

Basis statistieken

Bekijk een selectie van basis rapporten, welke jou inzichten geven in o.a. bezoekers, bezochte pagina's etc.

Uitgebreide statistieken

Duik in geavanceerde statistieken over bijvoorbeeld je advertenties, e-mailmarketing of chat activiteiten en stuur hierop bij waar nodig blijkt.

Zelf samenstellen

Maak een selectie uit talloze variabelen en lay-outs, zodat je jouw eigen perfecte rapporten en dashboards creëert.

Rapporten voor de basis statistieken

Wanneer wij je dashboards gaan inrichten zorgen we altijd direct voor standaard rapporten op vier verschillende gebieden.

Campagnes Analytics:
Maak je gebruik van campagnes, dan worden al deze resultaten verzameld in dit rapport. Je ziet hier onder andere het aantal beïnvloede contactpersonen, het aantal sessies en het aantal gesloten deals. Dit alles wordt ook nog eens onderverdeeld per individueel thema.

Formulieren:
Bij het gebruik van formulieren werden rapportages voorheen meestal vastgelegd in een apart onderdeel, namelijk Gravity Forms. Binnen HubSpot vind je deze data ook, maar nu verweven met de andere data. In deze rapportage tonen wij jou onder andere het aantal weergaven, de conversieratio en het aantal formulier inzendingen.

Webverkeer Analytics:
Een van de meest gebruikte rapportages voor het meten van basisgegevens van bezoekers is het webverkeer rapport. Hierin zie je bijvoorbeeld het aantal bezoekers op je website, via welke kanalen zij komen en hoe lang zij actief zijn geweest op de website. Daarnaast zie je hier onder andere ook je SEO clusters, meest bezochte pagina’s en type apparaten van je bezoekers. Dit rapport is het beste te vergelijken met Google Analytics.

Analytics voor contactpersonen:
Uiteindelijk draait alles om je bezoekers, maar dan wil je ook wel weten wie dit zijn. In het rapport van contactpersonen zie je onder andere welke kanalen de meeste contactpersonen hebben opgeleverd. Daarnaast kun je hier ook gebruik maken van jouw aangemaakte lijsten. Zo zie je per specifieke klantgroep welke kanalen hiervoor het beste werken.

HubSpot Dashboards
Image

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Geavanceerde dashboards

In veel gevallen zijn onze standaard rapporten en dashboards al een mooie vooruitgang ten opzichte van de vorige rapportages, maar we gaan nog verder! Kies uit honderden variabelen en creëer inzichten die eerder vrijwel niet meetbaar waren.

Contactpersonen:
Zoals uitgelegd in het onderdeel CRM is het mogelijk om eigenschappen aan contactpersonen te hangen, zo veel en zo gek als je kunt verzinnen. Bij het aanmaken van dashboards is het mogelijk om deze eigenschappen van contactpersonen te gebruiken als variabele. Deze variabele leg je tegen een andere zelf in te stellen variabele aan, waardoor je eigenlijk elk type rapport kunt creëren dat je wilt, zo lang er maar data over te verzamelen is.

E-commerce:
Wanneer je een webshop koppelt, zijn ook hiervoor gepersonaliseerde dashboards aan te maken. Zo kun je zien via welke kanalen je de meeste omzet genereert, welke klanten de meeste omzet opleveren en hoeveel personen herhaalaankopen doen. Daarnaast zie je in welk deel van het aankoopproces klanten zitten en maak je specifieke rapporten over omzetcijfers, verlaten winkelwagens en nog vele andere opties.

Chat:
Het inzetten van een website chat wordt steeds gebruikelijker, maar het moet wel goed gebeuren. Door zelf samengestelde rapporten geven wij je een inzicht in de resultaten van jouw website chat. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel gesprekken worden gevoerd per werknemer, hoe lang het duurt voor chats worden beantwoord en via welke kanalen de chat het vaakst wordt aangeroepen. Bekijk de resultaten en optimaliseer op basis daarvan de gebruikerservaring van de klanten die de chat gebruiken.

Advertenties:
Advertenties (veelal Google Ads) worden vrij uitgebreid gemeten door Google zelf, wat duidelijke resultaten oplevert. In HubSpot zie je ook welke klanten via Google Ads komen, maar hier wordt direct de koppeling gemaakt met de andere tools. Je volgt hierdoor jouw Google Ads klant zeer nauwkeurig. Door het opstellen van rapporten heb je een snel en duidelijk overzicht van campagnes (Google en Social Media) en de kosten hiervan. Wanneer je deze in het rapport direct afweegt tegen de opbrengst per contactpersoon, bereken je eenvoudig welke campagnes de moeite waard zijn.

Zelf samenstellen:
Het is mogelijk om zelf rapporten aan te maken, zodat je precies datgene meetbaar maakt wat voor jouw bedrijf interessant is. Kies de variabelen die je tegen elkaar wilt zetten, bepaal welke vorm van visualisatie hier goed bij is en zet je nieuwe rapport direct in een van je gemaakte dashboards.

Image