SEO

Professionele SEO
door te focussen op specifieke resultaten

Het optimaliseren van jouw content voor de zoekmachines, ofwel SEO, is een van de beste manieren om geïnteresseerde bezoekers naar jouw website te trekken. Stap voor stap bouw je de content op, tot het moment dat je zoveel hebt dat het lastig wordt om overzicht te houden. Bij WebProfit zetten wij de SEO tool van HubSpot in om zowel de technische SEO als de content SEO voor jou te optimaliseren.


Zoekmachine optimalisatie

Ga aan de slag met Hubspot. Vraag een demo aan

Een greep uit de voordelen

Overzicht in je SEO

Wij geven je de belangrijkste SEO benodigdheden op één locatie. Cluster jouw SEO content en bekijk welke technische verbeteringen nodig zijn.

Onderwerp clusters

Bundel jouw content onderwerpen in zelf samengestelde clusters en heb altijd een overzicht van je SEO structuren.

Resultaten per cluster

Doordat je jouw onderwerpen hebt geclusterd, krijg je een duidelijk beeld van de resultaten. Welke onderwerpen lopen al goed? En welke hebben juist meer aandacht nodig?

Website scan

Door middel van de website scan zie je op welke aspecten jouw organisatie de technische SEO van haar website nog kan verbeteren.

SEO onderwerp clusters

Een goede structuur en overzicht van jouw SEO inspanningen zijn cruciaal voor het nog verder versterken van jouw positie in Google. Binnen HubSpot heb je de mogelijkheid om zogeheten onderwerp clusters aan te maken. In zo’n cluster zet je één onderwerp centraal, waarna je vervolgens alle subonderwerpen die daarbij horen toevoegt.

Als je een onderwerp toevoegt, krijg je direct inzicht in het zoekvolume per maand van dit specifieke onderwerp. Daarnaast worden hier suggesties gegeven voor andere relevante zoektermen die betrekking hebben op dat zoekwoord.

Door gebruik te maken van dergelijke topic clusters, maak je als het ware thema’s binnen je SEO. Dat geeft jou overzicht van welke onderwerpen bij elkaar horen, maar ook hoe deze onderling zijn gelinkt.

Rapportage per cluster

Buiten de voordelen qua overzicht en structuur in de SEO geoptimaliseerde content die je hebt, levert het aanmaken van topic clusters nog een belangrijk voordeel op. Er wordt namelijk ook gerapporteerd per thema en specifieke pagina’s binnen dit thema. Per subonderwerp worden er dus statistieken weergeven. Hierbij moet je denken aan gegevens als de positie van het zoekwoord, de tijd die bezoekers hebben doorgebracht op de pagina, het bouncepercentage en de huidige positie in Google. Door dit per thema te bekijken, in plaats van website brede statistieken, krijg je een veel beter inzicht. Je kunt nu gaan bijsturen op specifieke pagina’s en zoekwoorden die nog niet genoeg geoptimaliseerd zijn.

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Website scan en tips voor technische SEO

Goede SEO optimalisatie is niet alleen gericht op content. Optimalisatie van je technische SEO speelt ook een grote rol in de prestaties en vindbaarheid van jouw website. De grote vraag is: waar begin je? HubSpot geeft je de mogelijkheid om een website scan uit te voeren. Deze scan geeft jou inzichten en tips om direct aan de slag te gaan met het optimaliseren van de technische SEO. Deze worden geordend in diverse groepen (mobiele ervaring, beveiliging, toegankelijkheid etc.).

Daarnaast wordt per individuele tip aangegeven hoe hoog de impact is, maar ook wat de technische moeilijkheidsgraad is. Kortom: je kunt eenvoudig filteren op het “laaghangende fruit”. Hoe beter je jouw technische SEO onder controle hebt, hoe hoger je potentie is om te gaan scoren!


Image