Online aanvragen (leads) realiseren voor website Postura

Door Richard Kooy op 25 januari 2018
Adwords, LinkedIn adverteren, Website laten maken


Bij WebProfit zijn we wekelijks actief voor diverse klanten om online resultaat te creëren. Dit doen we door bestaande online marketing middelen te benutten en deze voor iedere klant op de juiste manier in te zetten.

Hoe werkt een online marketing project nu eigenlijk?

Een tijdje terug deelden we via social media het bericht over een nieuw project voor stoelen. Deze stoelen zijn de Postura+ stoelen van A&P B.V. uit Zwijndrecht. Dit bedrijf is een facilitair leverancier met een groen hart en helpt bedrijven, instellingen en organisaties met een totaalpakket aan facilitaire diensten. Voor WebProfit de uitdaging om online promotie te voeren voor het product de Postura+ stoelen. Postura+ stoelen zijn perfect voor elke situatie. Weinig onderhoud, comfortabel, veelzijdig, betaalbaar en duurzaam. Door de sterke kwaliteit hebben de stoelen een lange levensduur.

Website maken, de basis

Zonder website geen online aanvragen. Vandaar dat we begonnen zijn met het bouwen van een nieuwe website gericht op het krijgen van online aanvragen. Websites met dit doel worden met een duur woord ook wel leadgeneratie websites genoemd. Een lead is een potentiële klant die via de website in contact komt met het bedrijf. De nieuwe website is de tool om de voordelen van de Postura+ stoelen te laten zien. Een website voor online aanvragen moet daarnaast ook functioneel werken zodat klanten eenvoudig een bestelling kunnen plaatsen of informatie kunnen aanvragen.

Website postura

Campagnes opzetten

Naast het bouwen van de nieuwe website zorgen online campagnes dus voor de bezoekers in de eerste periode. Een nieuwe website zorgt namelijk niet direct voor verkeer naar de website via de normale zoekresultaten. Via de online marketing campagnes komen de potentiële klanten op de website. Met online marketing worden potentiële klanten dus eigenlijk op de drempel van de “online winkel” gezet.

Via het kanaal Google bereiken we potentiële klanten die bewust op zoek zijn naar stoelen, bijvoorbeeld zaalstoelen. Bij een zoekopdracht met zaalstoelen wordt de onderstaande advertentie van de stoelen getoond:

tekstadvertentie adwords

Met adverteren via LinkedIn is het mogelijk om gericht een specifieke doelgroep te bereiken. Personen uit deze doelgroep die inloggen bij LinkedIn zien dus onderstaande advertentie in de tijdlijn.

LinkedIn advertentie banner

Het doel van deze advertenties is om potentiële klanten aan te zetten tot interesse. In vergelijking met Google adverteren bereiken we via LinkedIn dus de doelgroep die nog niet op zoek is naar nieuwe stoelen. Via adverteren in Google benaderen we de doelgroep die actief zoekt naar nieuwe stoelen.

Meer weten?

Meer weten over het realiseren van online aanvragen? Neem dan contact op met WebProfit of bekijk de nieuwe website!

Bekijk hier de nieuwe website van Postura+!