Online adverteren met banners

Bereik de doelgroep met beeldadvertenties via display adverteren

Display adverteren

Naamsbekendheid met display advertenties in het Google netwerk

Adverteren met Display

Display adverteren is kort gezegd het inzetten van beeldadvertenties op andere websites. Dit bekent dat mensen advertenties te zien krijgen terwijl ze andere websites bezoeken in Google. Dit betekent dat ruim 90% van de internetgebruikers dus te bereiken is via beeldadvertenties.

Het doel van Display adverteren is om consumenten bekend te laten raken met uw merk. Ook al zijn ze niet actief op zoek naar producten of diensten. Dit kan door:

  1. Naamsbekendheid opbouwen > klant bekijkt uw advertentie
  2. Interactie > klant bezoekt uw website door op een advertentie te klikken
  3. Mensen terughalen naar de website met remarketing> klant heeft de website bezocht en verlaten zonder resultaat
  4. Actie stimuleren > klant voert een actie uit op de website.
    • Product kopen
    • Aanmelden voor nieuwsbrief
    • Uw bedrijf bellen
    • Uw bedrijf bezoeken
    • App downloaden

Mogelijkheden met Display adverteren
Display adverteren

Hoe werkt Display adverteren?

Via Google Adwords is het mogelijk om Display campagnes op te zetten. Dit gebeurt door de volgende handelingen:

  1. Doelgroep kiezen
  2. Bij een Display campagne is het mogelijk om uw eigen doelgroep samen te stellen op basis van: geslacht, voorkeuren, interesses en eigenschappen.

  3. Targeting
  4. Bij een campagne kunnen specifieke websites gekozen worden waarop uw advertenties getoond moeten worden. Websites kunnen tevens worden uitgesloten. Uw campagne gericht op ouderen moet bijvoorbeeld niet op websites voor jongeren getoond worden.

  5. Budget bepalen
  6. Afhankelijk van uw doelstelling zijn er verschillende betalingsmogelijkheden. De twee bekendste zijn kost per klik en kost per 1000 impressies (vast bedrag voor 1000 vertoningen van de beeldadvertentie).

  7. Advertentie materiaal uploaden
  8. Het advertentie materiaal bestaat uit diverse formaten voor desktop, mobiel en tablet. Belangrijk is hierbij om call to actions toe te voegen om de persoon aan te zetten tot een actie.

  9. Campagne live en optimaliseren
  10. Met het monitoren van de campagne worden slechte resultaten uit uw campagne gefilterd. Hierdoor krijgt u binnen uw budget meer ruimte voor goed presterende advertenties.


Voorbeeld display adverteren op Nu.nl
Display adverteren

Resultaat met Display adverteren?

Meer producten of diensten verkopen

Klanten binden

Klanten aanspreken

Merkbekendheid vergroten

Gebruik maken van Display adverteren?

Vul het onderstaande formulier in en u ontvangt binnen 24 uur een offerte: