Google Tag Manager

Maak alle gebeurtenissen op de website meetbaar met Google Tag Manager

Google Tag Manager

Maak alle gebeurtenissen op de website meetbaar met Google Tag Manager

Google Tag Manager

Op een website zijn diverse elementen die de websitebezoeker aanzetten tot een actie of een gebeurtenis. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een button, video, contactformulier of een download. Met Google Analytics wordt gemeten hoeveel bezoekers op de website komen en waar deze bezoekers vandaan komen. Om dit te meten wordt de Google Analytics code toegevoegd aan de website. Een voordeel van Tag Manager is dat verschillende trackingscodes samengevoegd kunnen worden met één Google Tag Manager code. Een voordeel hiervan is dat de website slechts één code bevat, de Tag Manager code.

Met Tag Manager is het mogelijk om een stap verder te gaan door te meten welke acties websitebezoekers uitvoeren op de website. Enkele voorbeelden van acties die met Google Tag Manager meetbaar worden zijn:

  • Hoe vaak worden bestanden gedownload van de website?
  • Hoeveel websitebezoekers bekijken de video’s en kijken ze de video’s helemaal af?
  • Waar scrollen websitebezoekers naartoe op de verschillende pagina’s?
  • Hoe vaak klikken websitebezoekers op de buttons op de website?
  • Hoeveel contactformulieren worden er ingevuld?

Google Tag Manager

Mogelijkheden met Google Tag Manager

Om de bovenstaande acties inzichtelijk te maken in de rapportages van Google Analytics zijn diverse instellingen vereist in Google Tag Manager. In plaats van de trackingcode op de website plaatsen wordt in Google Tag Manager een ‘Tag’ aangemaakt. Deze Tag wordt verbonden aan een Trigger, die een signaal afgeeft bij een gebeurtenis op de website. Door het signaal van de Trigger naar de Tag worden de gegevens verstuurd naar Google Analytics.

Om de werking van Tag Manager duidelijk te maken hebben we een voorbeeld toegevoegd van één van onze klanten. De Tag heet “Event – naar afrekenen”. Deze Tag verwijst naar een button op een pagina van een webshop.

Google Tag Manager voor website

Elke klik op de rode afrekenbutton wordt dus gemeten door de Tag “Event – naar afrekenen”.

Google Tag Manager - Trigger

Om de Tag te activeren is bovenstaande Trigger ingesteld. De Click Classes is de naam van de rode afrekenenbutton.



Google Tag Manager - Tag

Andere voorbeelden Google Tag Manager

Andere voorbeelden van Google Tag Manager zijn het meten van het scrolgedrag en de interacties bij video’s.



Scrollen op de website

De percentages geven aan tot welke hoogte websitebezoekers scrollen op een bepaalde pagina. In dit voorbeeld de homepagina van een website.

Website gegevens meten
Video interactie’s

De percentages geven aan tot welke lengte de video bekeken wordt. Daarnaast is zichtbaar hoeveel websitebezoekers de video op één dag bekeken.

Website analyseren met Google Tag Manager
 

Aan de hand van deze gegevens wordt het websitegedrag inzichtelijk. Met deze gegevens is het mogelijk om het succes van de website te meten. Wanneer bijvoorbeeld 75% afhaakt bij de video na 50% is dit een gegeven dat een kortere video gewenst is.


Hulp bij Google Tag Manager?

Met Tag Manager wordt het gedrag op de website dus nog meer inzichtelijk gemaakt. Bij WebProfit in Gorinchem zijn we gecertificeerd voor het gebruik van Google Analytics en meten we online resultaten met Google Tag Manager. Wilt u Tag Manager instellen voor uw website en een duidelijke uitleg voor het gebruik van Tag Manager? Neem dan contact op via 0183-201020 of mail naar [email protected]


Google Tag Manager aanvragen?

Vraag nu uw eigen online marketing offerte aan via de configurator:

Online marketing offerte

WebProfit in Gorinchem helpt uw bedrijf bij online ondernemen met online marketing. Stel uw eigen offerte samen:

Bereken uw offerte

0$

Bedankt voor uw aanvraag! U ontvangt zo spoedig mogelijk een offerte op maat toegestuurd!

SEO - Vindbaarheid in zoekmachines

Verhogen van de (gratis) organische vindbaarheid in zoekmachines

Uw website wordt gratis gescand en u ontvangt een vrijblijvend advies!

Optimalisatie van OnPage factoren (de structuur, inhoud en techniek op een website)

Inrichten van Google mijn Bedrijf en landingspagina's voor lokale zoekresultaten

Verhogen van de externe backlinks naar uw website

Verhogen van de externe backlinks naar uw website met relevante content

Selecteer een item

Volgende stap

Selecteer de online marketing diensten voor meer informatie.

Verhogen van de (gratis) organische vindbaarheid in zoekmachines

Inzetten van zoekmachine advertenties met betaling van kost per klik

Bereik consumenten met de inzet van online banners

Creëer waarde voor de klant door middel van blogs en content

Zet huidige klanten aan tot herhalingsaankopen met nieuwsbrieven

Bereik de doelgroep via social media

Meten van het aantal en analyseren van het gedrag van de websitebezoekers

Krijg aandacht met video's over uw producten, bedrijf of branche

Optimaliseren van de resultaten met de website of webshop

Selecteer een item

Volgende stap

E-mailmarketing met nieuwsbrieven

Zet huidige klanten aan tot herhalingsaankopen met nieuwsbrieven

Inrichten van het MailChimp account en het importeren van contacten

Selecteer een item

Volgende stap

Social media beheer en adverteren

Bereik de doelgroep via social media

Selecteer het aantal berichten dat u op de kanalen wilt laten plaatsen

Kies het dagbudget voor adverteren op social media

Opzetten en inrichten van social media advertenties voor adverteren

Selecteer een item

Volgende stap

Schrijven van content

Creëer waarde voor de klant door middel van blogs en content

Delen van informatie met klanten, volgers en potentiële klanten met een blog

Websitepagina's gericht op relevante zoekwoorden voor uw bedrijf

Websitepagina's voor specifieke zoekwoorden + plaatsnaam

Uw website wekelijks actueel met berichten voor de website (nieuws, actie of aanbieding)

Selecteer een item

Volgende stap

Google Analytics

Meten van het aantal en analyseren van het gedrag van de websitebezoekers

Instellen van doelen en conversies in Google Analytics

Complete inrichting Google Analytics met doelen, conversies, E-commerce en trechterstappen

Selecteer een item

Volgende stap

Video marketing

Krijg aandacht met video's over uw producten, bedrijf of branche

Filmen, monteren en opleveren van een complete bedrijfsvideo van maximaal 2,5 minuten

Filmen, monteren en opleveren van een complete bedrijfsvideo van maximaal 5 minuten

Video's over producten of diensten voor de webshop, website of nieuwsbrief

Selecteer een item

Volgende stap

Conversie optimalisatie

Optimaliseren van de resultaten met de website of webshop

Optimalisatie van conversies

Optimalisatie van conversies en A/B testen

Selecteer een item

Volgende stap

Zoekmachine adverteren

Inzetten van zoekmachine advertenties met betaling van kost per klik

Hoog in Google met tekstadvertenties

Zoekwoordenonderzoek + opzetten van campagnes

Promotie van producten met Google Shopping advertenties

Adverteren in zoekmachine Bing, na Google de meeste gebruikte zoekmachine in Nederland

Opzetten van campagnes in Bing

Uw huidige Adwords campagne wordt beoordeelt en u ontvangt een advies voor verbeteringen

Verhogen van conversies en verlagen van de klikprijs

Selecteer een item

Volgende stap

Online adverteren met banners

Bereik consumenten met de inzet van online banners

Ontwerpen en maken van banners en het opzetten van display campagnes in Adwords

Beeldadvertenties in het Google zoeknetwerk. Kosten per klik of per 1000 vertoningen

Uw huidige display campagne beoordelen wij op prestaties en instellingen

Selecteer een item

Volgende stap

Details

Summary

Beschrijving Informatie Hoeveelheid Prijs
Korting:
Totaal:

Vraag een offerte aan!