Extra promotie met prijsextensie in Adwords advertentie

Door Richard Kooy op 28 maart 2017
Adwords


Sinds 2016 heeft Google Adwords de prijsextensie om tekstadvertenties uit te breiden. Deze functie geeft adverteerders de mogelijkheid om specifieke producten en diensten direct te promoten. Als voorbeeld heeft WebProfit de prijsextensie ingezet bij het inzetten van Google Adwords voor FlexPlek Gorinchem.

Prijsextensie Adwords

Bij FlexPlek Gorinchem is het mogelijk om te vergaderen voor diverse groepen, van klein tot groot. De drie beschikbare zalen zijn met de prijsextensie direct zichtbaar in de tekstadvertentie. Wanneer iemand klikt op ‘Zaal de Wereld’ komt deze persoon dus direct op de specifieke pagina over de zaal de Wereld.

Bij een klik op bijvoorbeeld de titel van de advertentie wordt de standaard landingspagina zichtbaar met de drie mogelijke zalen. De prijsextensie geeft bij FlexPlek Gorinchem dus de mogelijkheid om direct een zaal naar keuze te kiezen op basis van de prijs en het aantal personen.

Wanneer de prijsextensie inzetten?

De prijsextensie is dus een ideale mogelijkheid voor bedrijven die producten of diensten extra willen promoten. Daarnaast neemt de prijsextensie meer ruimte in bij een vertoning in Google, waardoor de advertentie meer opvalt. Dit verhoogt mogelijk ook de CTR (doorklikpercentage) van de advertentie.

Stappenplan prijsextensie instellen

Om de prijsextensie in te stellen logt u in bij het Google Adwords account en gaat u naar het onderdeel ‘Advertentie-extensies’.

Advertenties in Google Adwords

Kies bij het onderdeel Advertentie-extensies voor de Prijsextensies.

Extensies Google Adwords

De prijsextensie kan ingesteld worden per account, campagne en advertentieniveau. Afhankelijk van uw producten en diensten kunt u voor campagnes verschillende prijsextensies weergeven.

Google Adwords adverteren

Het maken van een prijsextensie begint met het type en de valuta. Bij de items vult u de koptekst, beschrijving en de prijs in. De uiteindelijke URL is de pagina waar de bezoekers op terecht moeten komen als zij een onderdeel uit de prijsextensie aanklikken,

Prijsextensie maken in Google Adwords

Kies vervolgens voor opslaan. De prijsextensie wordt binnen een dag goedgekeurd en gepubliceerd. Na 1-2 weken kunt u analyseren of de prijsextensies zorgen voor meer klikken en resultaten op uw website. Vallen de resultaten tegen? Pas dan de tekst of de prijscategorie aan en optimaliseer de prijsextensie tot de gewenste resultaten bereikt worden.

Meer informatie over Google Adwords?

Bij WebProfit helpen we u graag met het inzetten van Google Adwords. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden met Google Adwords? Neem dan contact op met WebProfit via 0183-201020 of mail naar [email protected]