Een succesvolle social media strategie? Begin met de fundering van je bedrijf, de doelgroep. Het maken van een goede doelgroepanalyse draagt bij aan het krijgen inzicht in de doelgroep. Zonder dat je weet wie je potentiële klanten zijn is het lastig om deze groep te overtuigen van je waarde.
Wat is een doelgroepanalyse?
In de online marketing draait het om de juiste match vinden met de doelgroep en de producten/diensten. De doelgroep zijn potentiële klanten van het bedrijf, deze groep mensen wil je benaderen om een product, dienst of informatie onder de aandacht te brengen. Om de juiste doelgroep aan te spreken gaan wij dieper in op de potentiële klanten van jouw bedrijf door middel van een doelgroepanalyse.
De voordelen
- Beter inspelen op de doelgroep
- Kiezen voor de juiste communicatiekanalen
- Doelgroep persoonlijker benaderen
- Weten waar er kansen liggen
WebProfit inzetten voor een doelgroepanalyse
Social media uitbesteden
De analyse
Op verschillende gebieden gaan wij dieper in op de doelgroep, om tot de volgende conclusies te komen:
- Welke tone-of-voice moet ik gebruiken?
- Wat is de behoefte van de doelgroep?
- Wat is het doel van communicatieboodschappen?
- Welk communicatiemiddel is essentieel voor het bedrijf?