Hoe de klantreis jouw bedrijf helpt te groeien

Een goede klantervaring is belangrijker dan ooit. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die eersteklas klantenservice bieden, sneller groeien en meer winst maken. Ook hebben ze 80% méér kans om klanten aan zich te binden. Klinkt goed, hè? De customer journey helpt jou daarbij. De customer journey (klantreis) is het proces dat jouw klant doorloopt om tot aankoop van jouw product of dienst te komen. Het draait daarbij om de ervaring die jouw klant met jouw bedrijf of organisatie heeft.
HubSpot-English-Flywheel-Jul-27-2020-04-17-18-68-PM

Meer weten over de customer journey? 

Waarom heb ik een customer journey nodig?

De customer journey bestaat uit ‘touchpoints’; momenten waarop jouw potentiële klant (de buyer persona) op één of andere manier contact had met jouw bedrijf. Dit gaat dus niet alleen over marketing, maar ook over sales, aftersales en klantenservice. Door te zorgen voor een naadloze samenwerking binnen jouw bedrijf voelt jouw klant zich ondersteund in zijn proces. 

Nu denk je misschien: mooi verhaal, maar dat klinkt haast onmogelijk. Als je dit allemaal handmatig zou moeten doen, is dat ook zo. Je hebt de juiste tools nodig om een optimale klantervaring te kunnen creëren en precies in te spelen op de juiste momenten. Wij gebruiken daar HubSpot voor. In dit complete systeem kun jij alle informatie uit je klantendatabase gemakkelijk opslaan en raadplegen en zijn alle vormen van klantcontact, bijvoorbeeld uit website formulieren, chats of e-mails, geïntegreerd.

Doelgerichte communicatie

Als je weet met wie je communiceert én op welk moment in de klantreis die persoon zich bevindt, kun je veel doelgerichter communiceren. Je weet immers precies waar jouw (potentiële) klant op dat moment behoefte aan heeft. Jouw klant voelt zich gezien en begrepen. Door de positieve ervaring die jouw klant met jouw bedrijf heeft, verhoog je de loyaliteit en is de kans groter dat jouw klant jouw bedrijf zal aanbevelen binnen zijn eigen netwerk.

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief
 

De klantreis gebruiken voor groei

Wil jij verder groeien met jouw bedrijf? We helpen je daar graag bij. Ons team van specialisten heeft een brede kennis van online marketing en daardoor weten we als geen ander welke tools we kunnen inzetten op jouw bedrijf te laten groeien! We werken daarbij vanuit de inbound marketing strategie, waar de customer journey onderdeel van is. Zo maken we jouw marketing persoonlijk en effectief.

 

Ontdek de diensten van WebProfit

hubspot-partner/adverteren/
SEA
Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties volledig meetbaar worden. Krijg uitgebreide inzichten en zie direct het rendement per campagne.
hubspot-partner/rapportages/
Data & Analytics
Het beheren, opslaan en analyseren van verschillende data brengt jouw bedrijf écht verder. Lees hier hoe wij dat doen!
hubspot-partner/crm/
CRM
HubSpot verbindt marketing en sales aan één CRM-pakket. Zo staat alle informatie op een plek en is deze toegankelijk voor alle relevante afdelingen.
hubspot-partner/seo/
SEO
Bij WebProfit brengen wij jouw SEO, zowel technisch als tekstueel, naar een hoger niveau. Wil jij meer kwalitatieve bezoekers? Begin dan nu met SEO.
hubspot-partner/social-media/
Social Media
Wij beheren jouw social media en denken op strategisch vlak met je mee. Samen maken we jouw bedrijf zichtbaar voor iedereen.
hubspot-partner/automatiseringen/
Marketing Automation
Je ziet het steeds vaker. Standaard processen worden vervangen door Marketing Automation, en dat is niet voor niets. WebProfit helpt je verder!
hubspot-partner/emailmarketing
E-mailmarketing
E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in de online marketing. Het is een meetbare en betaalbare manier om een langdurige klantrelatie op te bouwen.
hubspot-partner/chat/
Chat
Met een website chat kom je in direct contact met je klant. Het is een eenvoudig en laagdrempelig, maar tevens een waardevol kanaal voor jouw organisatie.