Wat zijn de online trends van 2019?

Je herkent het vast wel: januari is een rustig maand. Een perfecte tijd om de koppen bij elkaar te steken en mooie plannen te maken voor het nieuwe jaar.

Ook bij WebProfit zal er de komende maanden veel gebeuren. Daarom geven we je een kijkje in ons jaar. Zo leer je onze medewerkers steeds beter kennen. En dat niet alleen: ieder teamlid neemt je mee in de trends van 2019 van zijn of haar vakgebied.

Wat zijn - in jouw vakgebied - de trends van 2019?

 

Richard, online marketeer: Wat betreft Google en adverteren wordt het steeds duidelijker dat Google aan het updaten is. Google ‘Mijn Bedrijf’ wordt bijvoorbeeld steeds geavanceerder doordat er meer informatie verwerkt kan worden. Over Google Adverteren kan ik kort zijn: dit blijft onmisbaar als je wilt domineren in de zoekmachine. Dat is ook wel logisch aangezien Google hier veel geld aan verdiend. Gelukkig kun je er ook voor zorgen dat adverteren in Google resultaat oplevert voor je eigen bedrijf. Op het gebied van SEO blijft Google soms ondoorgrondelijk. Websites met een slechte kwaliteit en SEO gaan echter steeds slechter ranken. Het beheren van een kwalitatief goede website wordt steeds meer beloond. Google roept dit al jaren maar naar mijn verwachting gaat dit in 2019 steeds verder ontwikkelen.

Heb je trouwens al eens gedacht aan zakelijk adverteren via LinkedIn? Dit kan voor jouw bedrijf een interessante optie zijn. Het biedt veel mogelijkheden voor business to business. Uit ervaring bij onze klanten kan ik stellen dat je als bedrijf kunt binnenkomen bij interessante partijen wat in eerste instantie bijna onmogelijk lijkt.

Dirk-Jan, directeur: Online marketing wordt steeds meer volwassen. Het is geen verzameling meer van trucjes, maar een strategisch instrument. Wij maken plannen voor onze klanten en vragen ons af: waar wil de klant naartoe en welke doelen stelt hij of zij? Daar zoeken wij de middelen bij, gaan we mee aan de slag en vervolgens rapporteren we onze resultaten. Met deze verandering zijn wij de digitale marketingafdeling voor onze klant. Dat wordt ook duidelijk wanneer we samenwerken met de marketingmedewerkers van onze klant.’

Arnout, webdeveloper: ‘De kracht van de mobiel en tablet heeft een enorme invloed op het bouwen van een website. Dit jaar zal steeds duidelijker worden dat jouw website geoptimaliseerd moet zijn voor je mobiel. Je ziet dat veel websites worden gebouwd met de focus op de mobiele versie. Ook de komst van Wordpress Gutenberg Editor zal zichtbaar zijn in 2019. Dit is een eenvoudige manier om met de inhoud van Wordpress te werken.’

Marielle, tekstschrijver: ‘Eigenlijk is er maar één duidelijke trend wat mij betreft. Misschien kun je het niet eens een trend noemen, maar een mooie ontwikkeling. Alles draait in 2019 om een persoonlijke benadering via tekst. Denk maar aan een nieuwsbrief met jouw naam erin. Of een blogbericht dat volledig gericht is om jou, onze klant, te helpen. Geen wollige praatjes of beloftes niet nakomen.
Wat betreft de opmaak van een tekst of webpagina: het visuele aspect wordt steeds belangrijker. De websitebezoeker wil niet een blog met enkel tekst, maar ook mooie foto’s, infographics en video’s bekijken.’

 

Waar kijk je naar uit in 2019?

 

Arnout, webdeveloper: ‘Dit jaar staat voor mij onder andere in het teken van een groot project rondom een audicien. De komende tijd zal ik bouwen aan een verzamelwebsite die zal dienen als een gecentreerde webshop. Ik neem het technische deel op me, zoals het regelen van de hosting, DNS, updaten. Eigenlijk alles rondom het bouwen van de website en de zorg dat de website ook goed blijft werken.’

Richard, online marketeer: ‘In 2019 wil ik graag meer nieuwe technieken toepassen. De wereld van online marketing blijft veranderen en vraagt daarom ook om een vernieuwde aanpak. Daarnaast kan ik niet wachten om voor onze klanten, maar ook voor WebProfit zelf, verdere online groei te realiseren. Natuurlijk vragen de mogelijke komst van Amazon naar Nederland en andere online ontwikkelingen om actie's vanuit mijn kant.’

Dirk-Jan, directeur: ‘Dit jaar willen we bij WebProfit onze kennis en kunde steeds verder ontwikkelen. Dat doen we bijvoorbeeld door elkaar te helpen, scherp te houden en de lat nóg hoger te leggen. Ook is 2019 een bijzonder jaar vanwege het tienjarige bestaan van WebProfit. Dat willen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. We houden je uiteraard op de hoogte van de activiteiten rondom deze feestelijke gebeurtenis.’

Mariëlle, tekstschrijver: ‘Wat een lastige vraag. Als tekstschrijver ben ik namelijk betrokken bij verschillende klanten. Elke opdracht is voor mij een leuke uitdaging. Ik kijk ernaar uit om - zowel bestaande als nieuwe - klanten te voorzien van aansprekende teksten. De komende tijd mogen we voor verschillende, enthousiaste ondernemers aan de slag gaan. Zoals wervende teksten schrijven en aansprekende nieuwsbrieven maken. Ook ben ik erg benieuwd naar de manier waarop we het tienjarige bestaan van WebProfit gaan vormgeven. Kortom: veel leuke dingen. Ik heb er zin in!’


Kunnen wij in 2019 ook iets voor jou betekenen? Met verschillende online specialisaties, opgestroopte mouwen en veel enthousiasme staat het team van WebProfit voor jou klaar.

Ja, ik wil graag online stappen maken in 2019