Zo wordt jouw website je beste verkoper - tijd voor een nieuw ontwerp!

Dirk-Jan Kranendonk
Dirk-Jan Kranendonk
Online marketeer

Jouw website zou je beste verkoper moeten zijn. Denk er eens over na. Een website zou álles moeten vertellen over je bedrijf en al je huidige producten, diensten en prijzen moeten promoten. Het zou potentiële klanten moeten aantrekken en hun vragen beantwoorden. Met andere woorden, je website moet zó goed zijn, dat 'ie een bezoeker kan veranderen in een potentiële klant.

En? Is jouw website zó goed? Of is er werk aan de winkel? Want net zoals je moet blijven investeren in jouw verkoopteam, vergt ook jouw website af en toe aandacht om te kunnen blijven slagen in het laten converteren van bezoekers. 

Waarom zou je jouw website opnieuw ontwerpen? 

Redenen voor het herontwerpen van een website zijn afhankelijk van de specifieke marketingdoelen van je bedrijf. De meest voorkomende redenen zijn het rebranden van je site, het verhogen van het aantal bezoekers en het toevoegen van functionaliteit om de gebruikerservaring te verbeteren.

Als de branding is aangepast kan jullie site wellicht volstaan met een simpele opfrisbeurt: een nieuw kleurenpalet en wat nieuwe foto’s kunnen al wonderen doen. Maar als de marketingstrategie ingrijpend is veranderd of als bepaalde functies niet meer passen binnen het huidige systeem, kan het nodig zijn om de website opnieuw te (laten) ontwerpen. Dat is trouwens ook een goed moment om na te denken over het huidige CMS en of dit nog voldoet aan jouw eisen en wensen. 

Vijf redenen voor een redesign van jouw website 

1. Je wilt je site rebranden

Een sterk merk blijft evolueren en soms vereist dit een vernieuwde online aanwezigheid. Als je merkidentiteit verandert, moet je website dit weerspiegelen om consistentie te waarborgen en je merk krachtig en consequent naar voren te brengen. Een redesign kan de perfecte gelegenheid zijn om je nieuwe visie en waarden visueel te integreren, zodat bezoekers meteen een duidelijk beeld krijgen van wie je bent en waar je bedrijf voor staat.

2. Je wilt meer bezoekers op je website 

Een herontwerp kan je website niet alleen visueel aantrekkelijker maken, maar ook technisch optimaliseren voor zoekmachines. Door je site te updaten met SEO-vriendelijke elementen zoals snellere laadtijden, mobielvriendelijke ontwerpen en duidelijke navigatiestructuren, vergroot je de kans dat meer potentiële klanten je via zoekmachines vinden. Bovendien kan een fris en modern ontwerp de verblijftijd op je site verhogen, wat eveneens bijdraagt aan betere SEO-resultaten en meer organisch verkeer.

Een goede manier om dit te doen is door blogs onderdeel te maken van je contentstrategie. 

434 percentage

Bij het ontwikkelen van een blogstrategie is het essentieel om eerst goed zoekwoordonderzoek te doen. Ontdek welke woorden en zinnen jouw doelgroep gebruikt in zoekopdrachten en verwerk deze in titels, koppen, teksten, meta-omschrijvingen en URL's. Je leest daar meer over in ons blog: Beter gevonden worden in Google met blogs: 7 handige tips.

Als jullie website oorspronkelijk is opgezet met een eenvoudige websitebouwer of publicatieplatform, is het misschien tijd om over te stappen naar een CMS dat beter is uitgerust voor geavanceerd contentbeheer. CMS-platforms zoals HubSpot bieden bijvoorbeeld ingebouwde SEO-tools die het optimaliseren van content een stuk gemakkelijker maken.

Gebruik je (nog) geen HubSpot? Zet dan een integratie op met externe tools, zoals Google Search Console of SEMRush om jouw SEO-strategie te versterken.

3. Je wilt meer bezoekers veranderen in klanten

Wil je van je bezoekers klanten maken? Zorg dan voor een winkelervaring waar ze blij van worden! Laat op je website duidelijk zien wie je bent, wat je doet én voor wie. Daarna is het zaak om de bezoekers op een vriendelijke manier te overtuigen om de volgende stap te zetten en klant te worden. Met een heldere en uitnodigende presentatie maak je van jullie website een echte klantmagneet!

4. Je wilt nieuwe functionaliteiten toevoegen voor een betere gebruikerservaring 

Zorg ervoor dat je website altijd gemakkelijk en leuk is om te gebruiken. Naarmate meer bezoekers je site ontdekken, veranderen ook hun wensen. Tijd om jouw site mee te laten groeien! Door slimme, nieuwe functies toe te voegen, zoals een handige zoekbalk of interactieve elementen, maak je het bezoek aan jullie site nog aangenamer. Zo blijft jullie website niet alleen up-to-date, maar zorgen jullie ook voor een glimlach bij elke klik!

5. Je wilt je site optimaliseren voor mobiele bezoekers

58 percentage

Omdat de mobiel zo populair is, hebben zoekmachines hun platforms geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Dat betekent dat wanneer je iets zoekt op je telefoon, de zoekresultaten voor mobielvriendelijke pagina’s voorrang krijgen. Het is dus essentieel dat je ervoor zorgt dat je website zowel op desktops als op mobiele apparaten soepel werkt. Zorg er dus voor dat jouw site klaar is voor gebruikers op alle soorten apparaten!

Is jouw website toe aan een make-over?

Ontdek hoe een strak, modern ontwerp en een gebruiksvriendelijke interface jouw online aanwezigheid kunnen transformeren. Wij zorgen ervoor dat jouw website niet alleen indruk maakt, maar ook perfect aansluit bij jouw visie en doelen. Laat je inspireren en werk samen met ons aan een website die echt het verschil maakt. Neem vandaag nog contact op en zet de eerste stap naar een onvergetelijke online-ervaring!

Dirk-Jan Kranendonk

Dirk-Jan Kranendonk | Online marketeer

Zullen we eens sparren?

Bel of stuur direct een e-mail aan Dirk-Jan Kranendonk!

Contact

Zullen we samen resultaten boeken?