Zet buyer persona's in en verbeter jouw groeistrategie

Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Dat is een belangrijke vraag om jezelf te stellen als je verder wilt groeien met jouw bedrijf. Want: als je weet op wíe jij jouw marketing wilt richten, kun je jouw middelen veel effectiever inzetten. De buyer persona is een concrete, gedetailleerde weergave van jouw ideale klant, waarbij je geografische en demografische gegevens, gedragspatronen en voorkeuren gebruikt om jouw ideale klant zo duidelijk mogelijk in het vizier te krijgen. Je maakt deze buyer persona zo concreet dat het bijna lijkt alsof je het over een specifiek persoon hebt. Het maken van een buyer persona verhoogt jouw bereik, conversies en de loyaliteit van jouw klanten. Hoe? We vertellen het je graag!

Schermafbeelding 2022-10-31 om 12.21.59

Gratis en vrijblijvende demosessie

Weten of HubSpot iets voor jouw onderneming is?

Voordelen buyer persona's

Het opstellen van een buyer persona kost natuurlijk even tijd. Wij zijn ervan overtuigd dat je die geïnvesteerde tijd dubbel en dwars terugverdient. Het inzetten van buyer persona’s helpt jou namelijk om jouw marketing, sales en services perfect af te stemmen op jouw doelgroep. 

Dat gaan jouw (potentiële) klanten zeker merken: die doorlopen een vloeiende, perfect op hen afgestemde klantreis. Daarnaast helpt het ook jouw team om efficiënter te kunnen werken en goed op elkaar af te stemmen. Om het jou gemakkelijker te maken, hebben we een template gecreëerd dat je kunt gebruiken. Ga direct aan de slag met het maken van een buyer persona!

Het belang van buyer persona's voor jouw bedrijf

Elk bedrijf is anders. Misschien vraag je je af hoe dit voor jouw specifieke branche kan werken. Goed om te weten: door het maken van een buyer persona krijg je antwoord op de volgende, belangrijke vragen en dat is eigenlijk voor ieder bedrijf, wat jouw doelgroep ook is, relevant. 

  • Hoe zoekt mijn koper naar informatie? 
  • Welke contactmomenten (touchpoints) zijn er?
  • Waar speelt concurrentie een rol?
  • Welke vragen, problemen en doelstellingen heeft mijn koper en hoe speel ik daarop in? 

Als je dit duidelijk voor ogen hebt, kun jij de content die je maakt veel gemakkelijker afstemmen op jouw doelgroep. Vergelijk het met het schrijven van een bericht aan iemand die je kent, versus een volslagen onbekende. Als je weet aan wie je iets wilt verkopen, en precies weet wat diegene wil bereiken en nodig heeft, weet je als geen ander welke informatie of ondersteuning je kunt geven. Handig voor jou, maar ook zeker voor jouw potentiële klant: die voelt zich begrepen en merkt dat jij kennis van zaken hebt.

Ga ook aan de slag met de WebProfit strategie

Onze bewezen effectieve strategie zetten wij ook graag voor jouw bedrijf in. Wij blijven continu optimaliseren en stemmen onze strategieën voortdurend af voor het perfecte resultaat.
Samenwerking fly-wheel van WebProfit-1

Strategieën inzetten

Heb jij een duidelijke buyer persona opgesteld voor jouw bedrijf? Of misschien meerdere, omdat je verschillende doelgroepen hebt? Dan kun je een stap verder gaan, door content te gaan creëren. Doordat je precies weet op wie je je richt, kun je precies die content maken die jouw doelgroep aanspreekt en jouw marketing personaliseren. Dat doe je bijvoorbeeld door het segmenteren van jouw publiek aan de hand van de levenscyclus van jouw klant (hoe ver is iemand in jouw klantreis?).

Dat is marketing hoe wij het zien; hyperpersoonlijk en doelgericht!

Je stuurt niet zomaar wat content de wereld in, maar maakt content die jouw doelgroep aanspreekt. Zo bouw je een relatie op met jouw klanten én potentiële klanten en verhoog je loyaliteit, jouw bereik en last but certainly not least: jouw conversies!

Meer weten over