E-mailmarketing 
voor het opbouwen van een klantrelatie

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: nee, e-mailmarketing is niet achterhaald. Verre van dat, zelfs. Maar: personalisatie en timing zijn key. Het gebruiken van de naam van jouw (potentiële) klant is daarbij allang niet meer voldoende. Zorg dat jouw doelgroep op het juiste moment e-mails ontvangt die op hen zijn afgestemd en hen aanspreken. Als je e-mailmarketing op die manier inzet, is het een krachtige, betaalbare en meetbare tool om een langdurige relatie met jouw klant op te bouwen. Klinkt goed, hè?
 
E-mail campagne

Meer weten over HubSpot? Vraag een demo aan!

Personalisatie van jouw e-mails

Het maken van een goede e-mail kost tijd en aandacht. Even snel een e-mail opstellen en verzenden is geen garantie voor succes. Sterker nog; het ondoordacht sturen van e-mails kan zorgen voor ergernis bij de ontvanger en daarmee uitschrijvingen van jouw e-maillijst. Goede e-mails daarentegen stimuleren betrokkenheid en laten jouw contacten én jouw bedrijf groeien. Je gebruikt e-mails in combinatie met jouw andere communicatiekanalen om conversaties te hebben met jouw contacten en hen een positieve ervaring te geven. Zo bouw je een duurzame relatie op met jouw klanten!
 
Personalisatie is de nieuwe standaard binnen e-mailmarketing. Consumenten willen niet zomaar allerlei e-mails van jouw bedrijf ontvangen; ze verwachten content die aansluit bij hen en hun interesses. Hoe je dat doet? Waarschijnlijk zie je in jouw eigen inbox al dat er vaak gebruik wordt gemaakt van een tool om een voornaam in te voeren, zodat de e-mail aan jou persoonlijk geadresseerd is. Je kunt echter veel verder gaan dan dat. Door het gebruiken van e-maillijsten in HubSpot kun je e-mails samenstellen en versturen aan specifieke groepen. Als jij een bedrijf hebt dat diervoeding verkoopt, wil je de konijnenliefhebbers in jouw contactenlijst natuurlijk geen e-mails sturen over kippenvoer. Ook dat is personalisatie: je stemt de e-mails die je stuurt af op de interesses van jouw contacten.
 

Automatisering van jouw e-mailmarketing

Klinkt personaliseren van e-mails als veel werk? Dat valt gelukkig mee. Als je maar een paar klanten hebt, kun je dit misschien nog handmatig doen, maar naarmate jouw bedrijf groeit, wordt dat onmogelijk. Hiervoor kun je automatiseringen inzetten. Met automatiseringen stuur jij altijd de juiste, kwalitatieve e-mails naar de juiste klant op het juiste moment.  Zo zet je e-mailmarketing in als een soort digitale verkoper, die het werk voor jou doet zonder dat een medewerker van jouw organisatie hier direct werk aan heeft.

Hoe we jouw bedrijf helpen om te groeien

Jouw bedrijf helpen om te groeien is onze passie! Door onze brede kennis van online marketing weten we als geen ander welke tools we kunnen gebruiken om groei te genereren. E-mailmarketing is één van deze mogelijkheden, maar we hebben nog veel meer voor je klaar staan. 

Ontdek de diensten van WebProfit

hubspot-partner/adverteren/
SEA
Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties volledig meetbaar worden. Krijg uitgebreide inzichten en zie direct het rendement per campagne.
hubspot-partner/rapportages/
Data & Analytics
Het beheren, opslaan en analyseren van verschillende data brengt jouw bedrijf écht verder. Lees hier hoe wij dat doen!
hubspot-partner/crm/
CRM
HubSpot verbindt marketing en sales aan één CRM-pakket. Zo staat alle informatie op een plek en is deze toegankelijk voor alle relevante afdelingen.
hubspot-partner/seo/
SEO
Bij WebProfit brengen wij jouw SEO, zowel technisch als tekstueel, naar een hoger niveau. Wil jij meer kwalitatieve bezoekers? Begin dan nu met SEO.
hubspot-partner/automatiseringen/
Marketing Automation
Je ziet het steeds vaker. Standaard processen worden vervangen door Marketing Automation, en dat is niet voor niets. WebProfit helpt je verder!
hubspot-partner/social-media/
Social Media
Wij beheren jouw social media en denken op strategisch vlak met je mee. Samen maken we jouw bedrijf zichtbaar voor iedereen.
strategie/campagnes
Campagnes
Bekijk, beheer en voer campagnes uit, rechtstreeks in je marketingsysteem. Wij bieden je alles wat je nodig hebt om campagnes te plannen en optimaliseren.
hubspot-partner/chat/
Chat
Met een website chat kom je in direct contact met je klant. Het is een eenvoudig en laagdrempelig, maar tevens een waardevol kanaal voor jouw organisatie.