Chat

Een website chat 
voor direct contact met je klanten.

Klanten willen tegenwoordig vaak, maar vooral snel, in contact komen met bedrijven waar zij interesse in hebben.

Een live chat is hiervoor de ideale oplossing. Klanten kunnen direct via jouw website op een laagdrempelige manier in contact komen met iemand van de organisatie. Fijn voor de klant, maar ook voor jou. Jij hebt nu namelijk een directe potentiële kans op een nieuwe klantrelatie.


Zoekmachine optimalisatie

Ga aan de slag met Hubspot. Vraag een demo aan

Een greep uit de voordelen

Snel live

Wil je op korte termijn starten met een laagdrempelige vorm van klantcontact? Wij richten de chat snel en professioneel voor jou in!

Koppeling met CRM

Op het moment dat jouw database gevuld is, zie je direct wie de bezoeker is die gebruik maakt van de chat.

Inzet van een chatbot

Door de inzet van een chatbot wordt jouw klant altijd direct begroet. Daarnaast verzamel je al klantgegevens, voordat een medewerker op de chat komt.

Gedeelde inbox

Al jouw mails, social media berichten en chat gesprekken komen binnen op één plek. Hierdoor heb je overzicht en sta je jouw klanten snel en eenvoudig te woord.

De basis van jouw chat

Via HubSpot kunnen wij voor jou op korte termijn een chatfunctie live zetten. Hierbij wordt rekening gehouden met de huisstijl van de organisatie, zodat de chat past bij jouw website. We bepalen samen op welke tijden de chat bereikbaar moet zijn en kunnen onderscheid maken in welke persoon van de organisatie getoond wordt als beantwoorder van de chat. Daarnaast heb je de mogelijkheid om verschillende chats aan te maken voor diverse pagina’s, categorieën et cetera. Hierdoor zet je jouw chat op een specifieke en gepersonaliseerde manier in.

Directe koppeling met het HubSpot CRM

Wanneer er op jouw website een chatgesprek binnenkomt, zal HubSpot deze automatisch koppelen aan het HubSpot CRM. Dit wil zeggen dat je direct kunt zien welke klant het gesprek met je aangaat. Je hebt een overzicht van de contactgegevens van deze klant en je kunt precies zien via welke pagina het chatgesprek is gestart. Het is zelfs mogelijk om te bekijken welke pagina’s deze persoon zojuist heeft bezocht, zodat je hierop in kunt spelen tijdens je gesprek. Wanneer de klant nog niet in het CRM staat, heb je de mogelijkheid deze direct toe te voegen.

Inzet van een chatbot

Het kan zijn dat je al een aantal klantgegevens van een klant wilt ontvangen, voordat een medewerker begint met chatten. Onder andere hiervoor kun je gebruikmaken van een chatbot. Hiermee verzamel je alvast wat gegevens, zoals de reden van contact, naam, e-mailadres etc. Op deze manier sta je jouw klanten persoonlijker, maar vooral ook effectiever te woord. Zo kun je vooraf onderwerpen definiëren als reden van contact, om de chat vervolgens per onderwerp aan een specifieke medewerker toe te wijzen.

Daarnaast is het ook mogelijk om een chatbot in te zetten voor maken van klantafspraken. De chatbot kan een online gekoppelde agenda laten zien met beschikbare tijden van een werknemer. Zo plannen klanten laagdrempelig afspraken in, zonder dat hiervoor iemand van de organisatie een contactmoment hoeft te hebben.

Image

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Meertalige chat

Als jouw organisatie ook actief is in andere landen, maken wij voor jou binnen no-time meertalige chat widgets aan. Hierbij vertaal je bedrijfsgegevens naar een andere taal, maar worden bijvoorbeeld ook de automatische reacties op chat bezoekers, wanneer de chat bijvoorbeeld offline is, in de andere taal weergeven.

Alles-in-een inbox

Is jouw bedrijf ook actief op Facebook? Dan heb je de mogelijkheid om ook de Facebook Messenger te koppelen aan HubSpot. Alle Messenger- en chatberichten via de website komen dan in één inbox binnen. Zo heb je altijd een overzicht van de lopende gesprekken.

Rapportage

Met een Marketing Professional abonnement van HubSpot kunnen wij gedetailleerde rapportages van de chat aanmaken. Hierdoor heb je altijd inzicht in de prestaties, vanaf het moment waarop de chat geactiveerd is. Zo zie je bijvoorbeeld hoeveel chatgesprekken iedere medewerker gevoerd heeft, wat de gemiddelde reactietijd is en vanaf welke bron de meeste chatgesprekken zijn begonnen.