Gebruik social media om een klantrelatie op te bouwen
Social media is, binnen jouw inbound marketingstrategie, bij uitstek de plek om te bouwen aan een relatie met jouw (potentiële) klant. Dit is dé manier om naar jouw doelgroep te luisteren, hen op een persoonlijke en behulpzame manier te woord te staan en te voorzien van relevante informatie. Als je social media op de juiste manier gebruikt, helpt het je om jouw contacten database uit te breiden, verkeer naar jouw website en productaanbiedingen te verhogen en de reputatie van jouw merk/bedrijf op te bouwen en te onderhouden.
Wat kun je met social media?
Als je bij social media voor jouw bedrijf alleen denkt aan het plaatsen van berichten, mis je iets heel belangrijks. Social media is natuurlijk dé plek voor interactie. Luister naar jouw klant en geef antwoorden op vragen (social listening). Zo bouw je een relatie op met jouw doelgroep en win je hun vertrouwen. Daarnaast kun je social media ook goed gebruiken voor social monitoring: een manier om te weten te komen of mensen over jouw product of bedrijf praten en zo ja, op welke manier.
Als je begint met social media, heb je eerst inzicht nodig in de buyer persona en de customer journey. Zorg dat je weet voor wie je een bericht schrijft en wat diegene op dat moment nodig heeft. Alleen zo kun je berichten maken die gelezen worden en daadwerkelijk interessant zijn voor jouw doelgroep. Maak een plan en ga doelgericht te werk!
Content is de basis
Goede content is, ook bij social media, de basis. Het vergroot jouw bereik en kan als geen ander zorgen voor meer betrokkenheid. Het verhoogt de loyaliteit en daarmee natuurlijk ook jouw conversies/sales.
Social media is niet de plek voor grote stukken content. Op social media kies je juist voor korte berichten, die mensen kunnen bekijken wanneer en waar ze dat willen. Je kunt die berichten natuurlijk wél gebruiken als een middel om mensen bij die uitgebreidere content te krijgen. Zo kun je denken aan een kort bericht op social media, waarin je een link toevoegt naar jouw nieuwste blog of video.
En blijf op de hoogte van de nieuwste Inbound marketing ontwikkelingen
Daarom kies je voor WebProfit als jouw marketingpartner
Doelen bereiken
Onze passie is om jou te helpen groei te realiseren voor jouw bedrijf. Zo werken we met jou samen aan jouw bedrijfsdoelen door de juiste strategieën in te zetten. In strategische sessies helpen we je om jouw marketing continu te optimaliseren en denken we met je mee op alle vlakken van jouw bedrijf.
Samenwerking
WebProfit werkt sámen met jou aan jouw marketing. Hier maken we het verschil! We bundelen onze kennis. Intern, omdat we veel verschillende specialisaties in huis hebben. Maar we leren ook graag van jou! Jij weet als geen ander hoe jouw bedrijf werkt en hoe dingen werken in jouw branche. Door alle kennis samen te brengen profiteer jij van de beste ondersteuning.
Wij zijn transparant
Addertjes? Daar houden we niet van. Bij ons mag je altijd rekenen op een glashelder proces. Dat begint al bij onze offerte, waarin je precies ziet wat we voor je doen en wat dat kost. Die transparantie zetten we in onze hele samenwerking voort. Dat zie je ook terug in onze maandelijke rapportages. Werk je in HubSpot? Dan heb je zelfs in realtime inzicht in jouw campagnes en de resultaten daarvan.
Een combinatie van
Een juiste boodschap op het juiste moment met de juiste doelgroep voor ogen. Dit doen we niet alleen door het inzetten van marketing, maar combineren marketing met sales en CRM. Wij bieden een totaal pakket om klanten optimaal te bedienen, met als doel structuur te kunnen bieden in klantenbeheersing. WebProfit is niet zomaar een online marketingbureau; van ons mag je méér verwachten.
Kies het juiste platform
Inzicht in jouw resultaten
Het opbouwen van relaties met jouw doelgroep klinkt misschien wel leuk, maar uiteindelijk wil jij natuurlijk ook weten wat jouw inspanningen op social media je opleveren. Toch? Dat begrijpen we. Je mag dan ook rekenen op heldere en goed leesbare rapportages. Met HubSpot brengen we jouw social media marketing naar een hoger niveau. HubSpot maakt het mogelijk om jouw content direct te delen (of in te plannen) op Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn en doordat de berichten kunnen worden gekoppeld aan marketing campagnes zie je precies hoe succesvol jouw campagne was.