Social Media

Social Media 
om je bedrijf nog beter zichtbaar te maken

Social media kan niet ontbreken in een marketingstrategie. HubSpot biedt alle mogelijke opties om social media in te plannen, content te creëren, te monitoren en uiteindelijk te analyseren.

Social media marketing is een combinatie van uitingen op hiervoor bestemde platformen. Vaak worden social media uitingen gecreëerd aan de hand van marketing campagnes, die bestaan uit verschillende marketinguitingen op verschillende soorten platformen, zoals Google advertenties, mailings etc. In HubSpot deel je eenvoudig artikelen, pagina's en andere content met dezelfde tool die je voor het maken van je marketingcampagnes gebruikt. De marketingcampagnes kunnen worden gekoppeld aan de social media tool in HubSpot. Zo is inzichtelijk welke berichten bij welke campagne horen en kunnen we jou in onze rapportages per campagne laten zien hoe succesvol deze was.


Zoekmachine optimalisatie

Ga aan de slag met Hubspot. Vraag een demo aan

Een greep uit de voordelen

Alles direct inplannen

Geen losse tools meer om berichten in te plannen. Alles wordt nu vanuit HubSpot op alle platformen ingepland.

Kalender overzicht

Alle ingeplande berichten komen overzichtelijk in een kalender te staan. Zo heb jij een goed inzicht in de verdeling van jouw content.

Monitoren van activiteit

Alles draait om interactie. Wij geven jou een duidelijk inzicht in de activiteiten rondom jouw social media uitingen.

Statistieken

Krijg uitgebreide rapportages van alle social media inspanningen en bekijk direct hoeveel contactpersonen dit heeft opgeleverd.

Inplannen vanaf één plek

Vanuit HubSpot deel je rechtstreeks content op Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. De content creëer je aan de hand van zelf aangemaakt templates. Zo heb je consistent dezelfde post lay-out. De inhoud van deze templates kun je eenvoudig vullen met de juiste tekst, emoji’s en hashtags. In HubSpot kun je alle social media uitingen in plannen voor de komende dagen, weken en zelfs maanden. Bij het inplannen van social media uitingen komen de gemaakte berichten automatisch in een contentkalender te staan. Deze contentkalender helpt je bij het uitwerken en het overzicht krijgen van een duidelijke social media strategie.

Activiteiten monitoren

De kracht van social media is het aangaan van een persoonlijke interactie met de doelgroep. Daarmee gaat het niet alleen om directe verkoop, maar veel meer nog om het opbouwen van een relatie met jouw mogelijke klanten. Door een persoonlijke benadering bouw je aan het vertrouwen in jouw product en/of merk en verhoog je de kans dat personen uit jouw doelgroep uiteindelijk tot een aankoop overgaan. Mis geen kansen meer om aan de gesprekken deel te nemen die belangrijk zijn voor jouw onderneming. In de HubSpot zie je alle activiteiten, gesprekken en opmerkingen omtrent jouw social media uitingen. Als je een bericht via HubSpot hebt gepubliceerd, kun je rechtstreeks vanuit HubSpot reageren.

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Statistieken bekijken

Vergelijk je prestaties van verschillende social media platformen in de HubSpot statistieken. Hierin vind je standaard rapporten, maar het is ook mogelijk om zelf rapporten aan te maken, met statistieken die voor jouw onderneming belangrijk zijn. Statistieken uit andere marketingtools kunnen samengevoegd worden op één centrale locatie.

HubSpot Social Media
Social Media HubSpot