Marketing Automation als jouw digitale medewerker

Consumenten verwachten steeds meer van je. Ze willen persoonlijke, perfect op hen afgestemde informatie en dat is nog niet alles: ze willen dat precies wanneer ze dat nodig hebben. Dat klinkt haast als een onmogelijke taak. De combinatie van die verwachting met de tijd die het kost om dit soort content handmatig te creëren is niet rendabel. 

We’ve got your back! Door marketing automation in te zetten voor standaard processen neem je als het ware een nieuwe, digitale werknemer aan. Na het aanmaken van een automatisering gaan jouw (potentiële) klanten automatisch door een gestroomlijnd proces. Zo verbeter je de klantervaring en verhoog je conversies.

Workflows opzetten

                                                                                                                                                              Lees meer over ons

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation helpt jou om content te leveren aan leads (mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of diensten) en klanten, op het moment dat ze dat nodig hebben. Je kunt het zien als een serie geautomatiseerde acties die getriggerd wordt door het gedrag van een persoon of contactinformatie. Bijvoorbeeld: door een automatisering aan te maken voor jouw e-maillijst van bestaande klanten, worden zij niet lastig gevallen met informatie die bedoeld is voor nieuwe klanten, en andersom. Of je creëert de juiste follow-up voor klanten die al een aankoop hebben gedaan. 

HubSpot-English-Flywheel-Jul-27-2020-04-17-18-68-PM
 

Je kunt automatiseringen voor veel doelen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan lead nurturing; een marketing tool die wordt ingezet om een relatie met jouw potentiële klant op te bouwen, natuurlijk met het uiteindelijke doel om hun aankoop te verdienen als zij daar aan toe zijn. Automatiseringen zorgen ervoor dat de actie die nodig is op het juiste moment wordt ingezet. Vergeten om een potentiële klant terug te mailen, omdat je snel naar een afspraak moest? Met automatiseringen gebeurt dat niet meer! Automatiseringen optimaliseren jouw marketing, sales en service processen. Je hoeft niet meer te kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit als het aankomt op de e-mails die je verstuurt.

Automatiseringen helpen jouw bedrijf om te groeien

Automatiseringen zijn onmisbaar in inbound marketing, omdat ze ervoor zorgen dat jij altijd op het juiste moment de juiste informatie levert aan jouw (potentiële) klant. Juist als je wilt groeien met jouw bedrijf, heb je automatiseringen nodig om jouw persoonlijke touch in het klantcontact te kunnen waarborgen en toch te kunnen opschalen. Als de automatiseringen zijn ingesteld, zijn die continu voor jou aan het werk en wordt het proces van attract, engage, delight (dé pijlers van de inbound methode) een vliegwiel dat steeds sneller draait!

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief
 

En blijf op de hoogte van de nieuwste Inbound marketing ontwikkelingen

Daarom kies je voor WebProfit als jouw marketingpartner

Doelen bereiken

 Onze passie is om jou te helpen groei te realiseren voor jouw bedrijf. Zo werken we met jou samen aan jouw bedrijfsdoelen door de juiste strategieën in te zetten. In strategische sessies helpen we je om jouw marketing continu te optimaliseren en denken we met je mee op alle vlakken van jouw bedrijf. 

Samenwerking

WebProfit werkt sámen met jou aan jouw marketing. Hier maken we het verschil! We bundelen onze kennis. Intern, omdat we veel verschillende specialisaties in huis hebben. Maar we leren ook graag van jou! Jij weet als geen ander hoe jouw bedrijf werkt en hoe dingen werken in jouw branche. Door alle kennis samen te brengen profiteer jij van de beste ondersteuning.

Wij zijn transparant

Addertjes? Daar houden we niet van. Bij ons mag je altijd rekenen op een glashelder proces. Dat begint al bij onze offerte, waarin je precies ziet wat we voor je doen en wat dat kost. Die transparantie zetten we in onze hele samenwerking voort. Dat zie je ook terug in onze maandelijke rapportages. Werk je in HubSpot? Dan heb je zelfs in realtime inzicht in jouw campagnes en de resultaten daarvan.

Een combinatie van

Een juiste boodschap op het juiste moment met de juiste doelgroep voor ogen. Dit doen we niet alleen door het inzetten van marketing, maar combineren marketing met sales en CRM. Wij bieden een totaal pakket om klanten optimaal te bedienen, met als doel structuur te kunnen bieden in klantenbeheersing. WebProfit is niet zomaar een online marketingbureau; van ons mag je méér verwachten. 

Voorbeelden van Marketing Automation

Om aan de vraag voor personalisatie te kunnen voldoen, is segmentatie van jouw klantendatabase essentieel. Door het instellen van automatiseringen, aan de hand van eigenschappen en eisen van jouw contact, vul je automatische lijsten. Je kunt bijvoorbeeld lijsten maken van mensen die een contact formulier hebben ingevuld, mensen die een eerste aankoop hebben gedaan of juist trouwe, terugkerende klanten. Lijsten met type A klanten die kleine aankopen doen, of juist type B klanten die grotere bedragen uitgeven? Het is allemaal mogelijk! 

Zorg dat jouw klanten alleen e-mails ontvangen die voor hen interessant zijn, doordat je deze aanpast op door hen getoonde interesses. Hierbij kun je ook denken aan de follow-up ná een conversie: stuur de klant die een product bij jou heeft aangeschaft, bijvoorbeeld een e-mail met handige extra tips over het gebruik ervan. 

Een heel concreet voorbeeld: je verkoopt batterijen voor gehoorapparaten. Je weet hoe lang een batterij gemiddeld meegaat, hoeveel er de laatste keer zijn besteld en of een klant 1 of 2 hoortoestellen heeft. Je kunt daardoor ongeveer voorspellen wanneer een klant weer nieuwe batterijen nodig zal hebben. Je stelt een automatisering in, zodat jouw klant net vóór het verwachte aankoopmoment een e-mail van jou ontvangt met daarin een herinnering en de mogelijkheid om meteen nieuwe batterijen bij jou te bestellen.

Wil je ook aan de slag met Marketing Automation?

Ben je enthousiast geworden door wat je leest en wil je meer weten? Of twijfel je nog en wil je weten of automatiseringen ook voor jouw bedrijf zinvol zijn? Neem dan contact met ons op; we vertellen je graag meer en kunnen eventueel een demo voor je inplannen zodat je precies kunt zien hoe de automatiseringen werken en hoe we die kunnen inzetten voor jouw bedrijf. 

Het maken van automatiseringen (workflows) doen wij in HubSpot, een marketing en sales platform dat jouw bedrijf als geen ander kan helpen om te groeien. Als trotse HubSpot partner kunnen wij je ondersteunen in het gebruiken van automatiseringen of deze geheel voor je inrichten. Workflows zijn overigens niet de enige handige tool van HubSpot!

Ontdek de diensten van WebProfit

hubspot-partner/adverteren/
SEA
Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties volledig meetbaar worden. Krijg uitgebreide inzichten en zie direct het rendement per campagne.
hubspot-partner/rapportages/
Data & Analytics
Het beheren, opslaan en analyseren van verschillende data brengt jouw bedrijf écht verder. Lees hier hoe wij dat doen!
hubspot-partner/crm/
CRM
HubSpot verbindt marketing en sales aan één CRM-pakket. Zo staat alle informatie op een plek en is deze toegankelijk voor alle relevante afdelingen.
hubspot-partner/seo/
SEO
Bij WebProfit brengen wij jouw SEO, zowel technisch als tekstueel, naar een hoger niveau. Wil jij meer kwalitatieve bezoekers? Begin dan nu met SEO.
strategie/campagnes
Campagnes
Bekijk, beheer en voer campagnes uit, rechtstreeks in je marketingsysteem. Wij bieden je alles wat je nodig hebt om campagnes te plannen en optimaliseren.
hubspot-partner/social-media/
Social Media
Wij beheren jouw social media en denken op strategisch vlak met je mee. Samen maken we jouw bedrijf zichtbaar voor iedereen.
hubspot-partner/emailmarketing
E-mailmarketing
E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in de online marketing. Het is een meetbare en betaalbare manier om een langdurige klantrelatie op te bouwen.
hubspot-partner/chat/
Chat
Met een website chat kom je in direct contact met je klant. Het is een eenvoudig en laagdrempelig, maar tevens een waardevol kanaal voor jouw organisatie.

Laten we samen aan de slag gaan

Heb je een vraag, hulp nodig of wil je gewoon even sparren? Ons team is er om je te helpen! Neem contact met ons op door te bellen of een berichtje te sturen. We helpen je graag verder.

Neem direct contact op!

 

Steven Bakker