CRM-systeem
voor toegang tot complete profielen

Goede tools voor het onderhouden van klantcontacten en contactpersonen zijn er genoeg. Wat maakt HubSpot CRM dan zo bijzonder? HubSpot verbindt marketing en sales aan één CRM-pakket. Zo staat alle informatie op een plek en is deze toegankelijk voor alle relevante afdelingen.

Door de contactgegevens van alle afdelingen samen te brengen, krijg jij een duidelijk overzicht van alle contactpersonen. Dat zorgt ervoor dat je de contacten in jouw contactenlijst beter begrijpt en daardoor een goede band kunt opbouwen, om zo een (potentiële) klant aan je bedrijf te binden.

Schermafbeelding-2022-05-05-om-12.41.46-2048x945

Gratis en vrijblijvende demosessie

Weten of HubSpot iets voor jouw onderneming is?

Contactpersonen

In HubSpot bestaat je lijst met contacten niet alleen uit een klantenlijst, maar ook uit contacten die een bepaalde actie hebben ondernomen op je website, zoals het invullen van een formulier, het inschrijven voor de nieuwsbrief of het achterlaten van gegevens bij een pop-up. Al deze gegevens worden automatisch toegevoegd aan jouw CRM, waar per contact wordt bijgehouden in welke fase van de salesfunnel deze persoon zit.

Een klantprofiel kan worden voorzien van extra, zelf ingebrachte, informatie. Het is mogelijk om bepaalde eigenschappen toe te voegen aan contactpersonen, denk hierbij bijvoorbeeld aan interesses, voorkeuren, bron van het contact etcetera. Alle data die jij een klanten wil hangen, is haalbaar voor het CRM. Daarnaast is het ook mogelijk om het klantprofiel, hetgeen dat je ziet bij het openen van een contact, zelf aan te passen. Jij bepaalt welke data je het belangrijkste vindt en dus als eerste wilt tonen.

Naast persoonlijke gegevens van klanten krijg je een uitgebreid inzicht in de klantreis. Je weet wanneer iemand als eerste je website heeft bezocht, hoeveel pagina's diegene bekeken heeft en welke formulieren en chat gesprekken deze klant heeft voltooid. Daarnaast zie je, wanneer je een webshop hebt gekoppeld, het aantal en type aankopen dat deze klant heeft gedaan.

Het klantprofiel bestaat onder andere uit:

  • Website activiteit op jouw website.
  • E-mailverkeer met jouw bedrijf.
  • Contactgegevens.
  • Oproepen.
  • Geplande meetings/taken.
  • Gekoppelde bedrijven.
  • Ingeschoten tickets.
  • Fase in de customer journey.
  • Datum laatst contact opgenomen.
  • Status lead.

Ga je écht actief aan de slag met HubSpot? Dan vind je in het klantprofiel ook aantekeningen, e-mails, oproepen en meetings die tot deze persoon behoren.

Bedrijven

Het CRM-gedeelte heeft naast een sectie voor contactpersonen ook een sectie voor bedrijven. Deze is met name interessant voor B2B bedrijven of bedrijven die zowel de B2B als B2C aandoen. Een bedrijfsprofiel ziet er in lay-out hetzelfde uit als een profiel van een contactpersoon, maar verschilt uiteraard qua data. Contactpersonen worden automatisch gekoppeld aan bedrijven. Alle contacten die werken bij hetzelfde bedrijf, worden in het bedrijfsprofiel samengebracht. Je hebt dus per bedrijf goed zicht op alle medewerkers waar jouw bedrijf contact mee heeft.

Hubspot koppelt onder andere onderstaande informatie aan bedrijven: 

  • Overzicht van de bedrijfsgegevens, zoals een domeinnaam en omschrijving.
  • De medewerkers uit de contactenlijst die bij dit bedrijf horen.
  • Alle communicatie met dit bedrijf.
  • Documenten en bijlages.
  • Gemaakte deals.
  • Activiteit op jouw website.
HubSpot-CRM
Inboundmarketing strategie_WebProfit-2-1

Inbound marketing WebProfit strategie

Je kunt niet langer om Inbound Marketing heen! Waarom? Onze WebProfit strategie geeft het antwoord én biedt de mogelijkheid om als bedrijf te groeien. Waar wacht je nog op? Duik in de urgente en boeiende wereld van Inbound Marketing met WebProfit! 

Lijsten

Het maken van lijsten in het HubSpot CRM helpt jou om je contactenlijst te organiseren en onder te verdelen in categorieën. Het voordeel daarvan is dat jij je boodschap meer gericht kunt afstemmen op je doelgroep. Het maken van lijsten fungeert als input voor marketinguitingen, maar ook voor eigen overzicht.

De lijsten stel je samen door bepaalde variabelen te kiezen. Dit kunnen gegevens zijn die al standaard in het CRM staan, maar je hebt ook de mogelijkheid om te kiezen uit gegevens van zelf toegevoegde eigenschappen. In principe kun je lijsten maken zo specifiek als je wilt, zo lang de gegevens maar in het CRM staan. Zoals gezegd worden de lijsten veelal gebruikt voor marketinguitingen, zo selecteer je bijvoorbeeld bij het versturen van een e-mail eenvoudig een van je gemaakte lijsten als doelgroep.

Daarnaast zet je dit soort lijsten ook vaak in voor automatiseringen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om alle klanten die al eens een aankoop hebben gedaan een herhalingsaankoop e-mail te sturen. Dit is slecht één voorbeeld, want er zijn talloze mogelijkheden. Hierover lees je meer op onze pagina over automatiseringen.

Starten met HubSpot

De basis van een inbound marketing strategie en werkwijze via HubSpot begint bij een kennissessie. Wij willen graag van jullie weten tegen welke problemen jullie aanlopen, wat jullie doelstellingen zijn en welke stappen jullie graag nog maken. Daarnaast bespreken we naar elementen die bijdragen aan de inbound strategie, denk aan:

  • Het maken / bijwerken van buyer persona's (klantprofielen).
  • Het in kaart brengen van verschillende klantreizen.
  • Het analyseren van de huidige content, in hoeverre voldoet deze?
  • Etc.

Hoe meer wij weten, hoe beter wij jullie online marketing activiteiten kunnen inrichten. Wanneer we dat al in deze fase doen, houden we hier bij het inrichten van HubSpot direct rekening mee.

Als HubSpot partner verzorgen wij zelf het onboardingsproces voor onze klanten. In deze fase richten wij HubSpot op technisch gebied volledig voor je in, zodat alles aansluit op jouw situatie. Denk hierbij aan het inrichten van het CRM, het koppelen van campagnes, social media en bijvoorbeeld het overzetten van je e-mailbestanden van Mailchimp naar HubSpot, maar ook het omzetten of koppelen van je website formulieren in Hubspot en het koppelen van persona's aan je klanten.

Wanneer de technische onboarding volledig is afgerond, plannen we een call in om alles met je door te nemen.

Nu HubSpot technisch gereed is voor gebruik, wordt de focus verlegd naar marketing! Aan de hand van de voltooide kennissessie wordt een plan samengesteld voor onder andere het aanmaken en verbeteren van advertenties, SEO pagina's en worden er thema's aangemaakt, welke de leidraad vormen voor jou langetermijnplan.

In deze fase hebben we een duidelijk plan voor ogen en gaan onze specialisten starten met het creëren van content. Denk hierbij aan het activeren van de eerste campagnes, het schrijven van nieuwe pagina's, het inrichten van automatiseringen etc. Stap voor stap werken wij met jou naar nieuwe business toe.

De vele content en data in HubSpot gaan je een grote hoeveelheid aan data teruggeven. Wij zorgen ervoor dat deze informatie behapbaar blijft en maken voor jou gepersonaliseerde rapportages en dashboards. Zo ben jij altijd op de hoogte van de laatste (en realtime) resultaten.
 
Webprofit2.0-0537-1

Dirk-Jan Kranendonk | Online marketeer

Zullen we eens sparren?

Bel of stuur direct een e-mail aan Dirk-Jan Kranendonk!

Contact

Zullen we samen resultaten boeken?