
"Niemand wil een hoortoestel kopen"
Het is eigenlijk best een lastige handel, die hoortoestellen, vertelt Rudi. “Niemand wil een hoortoestel kopen. Het is geen leuk artikel, maar echt een noodzaak. En als je nog nooit een hoorprobleem hebt gehad, ben je hoogstwaarschijnlijk ook nog nooit bij een audicien geweest. Voor mijn zaak is het dus heel belangrijk dat ik zichtbaar ben wanneer mensen op zoek gaan naar een hoortoestel”.
Online zichtbaarheid
“Als ondernemer wil ik niet bezig zijn met de website en de webshop. Daarvoor heb ik de expertise van WebProfit hard nodig.” WebProfit maakt voor Struijk de vertaalslag van wat Rudi als audicien belangrijk vindt, naar de online wereld. De markt verandert. Waar klanten vroeger nagenoeg blanco in de winkel kwamen, hebben ze zich nu vaak al georiënteerd via de website. Ze weten al wat er te koop is en wat ze ongeveer willen. Een goede website met waardevolle content is dus onmisbaar.
Resultaten boeken met WebProfit en HubSpot
Met het veranderen van de markt, investeert Rudi Struijk steeds meer in de online vindbaarheid. Hij vindt dat de investering helemaal waard. “Ik weet dat de inzet van WebProfit werkt. Er komen steeds meer mensen onze winkels binnen omdat zij ons online hebben gevonden. Dat percentage groeit elk jaar.”
Sinds Struijk ook gebruik maakt van HubSpot (Marketing Hub), zijn de resultaten van de online inspanningen nog beter meetbaar. Met deze software is precies zichtbaar welke campagnes er zijn gedaan en wat de resultaten daarvan zijn. Rudi ontvangt daarvan regelmatig rapportages. WebProfit beheert en creëert in HubSpot alle blogs, nieuwsbrieven en social media. En nog mooier: door de software van HubSpot is de marketing van Struijk nog persoonlijker en efficiënter geworden. Zo zet WebProfit bijvoorbeeld marketing automation (workflows) in voor Struijk, waardoor klanten precies op het juiste moment e-mails over bijvoorbeeld het vervangen van hoortoestellen, controles, het aanschaffen van nieuwe batterijen, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Slimme oplossingen die tijd besparen
WebProfit doet méér dan alleen online marketing. In strategische sessies denkt WebProfit mee hoe bedrijfsprocessen beter en efficiënter kunnen. Wat handiger kan, en sneller. En dat helpt Struijk om verder te kunnen groeien. Want Rudi heeft een duidelijk doel voor ogen: "Ik wil groeien naar maximaal twaalf Struijk hoorwinkels, verspreid over het land”.
“Samen met het team van WebProfit ben ik bezig om de webshop Struijk Online te vertalen in het Engels. Dat klinkt stoer, maar ik wil kijken of het lukt in het buitenland. Daar zijn de hoorproducten namelijk veel duurder en mijn markt bevindt zich steeds meer in de digitale wereld. Tegenwoordig kunnen we hoortoestellen op afstand instellen via de smartphone. Dat biedt kansen, en daarom wil ik al een paar stappen verder zijn."
Meer weten over Struijk Audiciens?
Neem dan een kijkje op Struijk Audiciens. Voor hoortoestellen en accessoires kun je terecht bij de webshop van Struijk: Struijk Online. Wil jij ook verder groeien met jouw bedrijf en jouw online vindbaarheid verbeteren? Het team van WebProfit staat voor je klaar!
Ontdek de tools van WebProfit







