Je ben je nooit te vroeg met het inspelen op de feestdagen. Daarom geven we graag zinvolle tips om de komende dagen mee aan de slag te gaan!
Maak een actie pagina
Zorg voor een duidelijke en overzichtelijke actiepagina op je website. Je kunt de bezoekers natuurlijk ook richting je homepage of sturen, maar wanneer je landingspagina dat gene bevat van wat de website bezoeker zou willen zien, hoeft de bezoeker minder ‘moeite’ te doen om zich te oriënteren en kan gelijk jouw beste deals bekijken. Laat deze acties wel duidelijk naar voren komen op de actiepagina.
Kondig deals op tijd aan
In iedere branche is het rond de november/december maanden erg druk met het aankondigen van de beste deals en acties. Wees op tijd met het delen van jouw acties. Zo wordt de consument net voor de feestdagen overspoeld met deals en is de kans aanzienlijk kleiner dat jij opvalt. Maak jouw doelgroep alvast bekend met de acties die gaan komen of begin eerder met het leuke acties!
Gebruik communicatie kanalen
Bereik jouw doelgroep door de acties te delen op social media, informeer je klanten met nieuwsbrieven of ga aan de slag met jouw klantenbestand.
Exclusieve deals voor vaste klanten
Geef vaste loyale klanten extra korting om hun loyaliteit te belonen. Vooral in de tijd van corona zijn vaste klanten belangrijk geweest voor bedrijven. Ook kun je jouw trouwe klanten een product cadeau geven bij hun bestelling. Het is voor ieder bedrijf belangrijk om te investeren in de bestaande klanten. Uit verschillende onderzoeken blijkt namelijk dat de meeste winst te halen valt bij je huidige klanten.
Plan social media in
Maak een planning van alle content die je wilt delen en plan deze content al van te voren in! Dit is heel makkelijk te realiseren via Creator Studio. Creator Studio is een online tool van Facebook en geeft inzicht in al je Instagram en Facebook fotoberichten, video’s, verhalen en IGTV’s. Deze tool maakt het mogelijk om met een bedrijfsaccount statistieken in te kunnen zien, overzicht te krijgen van alle geposte items en content te kunnen inplannen.
Feestdagen en corona
Een kerst deal aanbieden waardoor je fysieke winkel vol staat met klanten is vanwege de corona maatregelen niet haalbaar. Biedt je doelgroep aanbiedingen zoveel mogelijk online aan en communiceer eenvoudig met hen. Als je zelf geen webshop hebt, ga dan eens aan de slag met Facebook/Instagram shopping! Dat is niet alleen voor de feestdagen een goede tool om jouw producten aan te bieden, maar biedt ook online kansen op het gebied van social media in de toekomst.
Weet jij niet hoe je de aankomende feestdagen online goed zichtbaar kan zijn voor jouw (potentiële) klanten? Of heb je geen tijd om je bezig te houden met de online marketing? Neem contact met ons op!