Campagnes
voor een beter inzicht van je inspanningen

Een marketing campagne bestaat uit verschillende marketinguitingen op verschillende soorten platformen, gericht op een bepaald doel. HubSpot brengt ze allemaal samen. Bekijk, beheer en voer campagne prioriteiten uit, rechtstreeks in de HubSpot campagnebeheer tool. De tool bevat eigenlijk alles wat je nodig hebt om campagnes te plannen, optimaliseren en leveren.

Voordelen:

  • Op één centrale plek.
  • Gemakkelijker samenwerken.
  • Alle rapporten in één overzicht.
  • Alle tools binnen HubSpot kunnen worden gekoppeld aan een campagne.
Campagnebeheer in HubSpot

Meer weten over HubSpot? Vraag een demo aan!

Een greep uit de voordelen

Overzicht

Maak campagnes aan en monitor deze allemaal vanaf dezelfde plek. Zo weet je wat er wanneer speelt.

Samenwerken

Door campagnes voor de hele organisatie zichtbaar te maken, kunnen verschillende afdelingen hier eenvoudig aan samenwerken.

Verzamelde content

Al jouw berichten, blogs, mailings, social media etc. worden samengebracht in de daarvoor bestemde campagnes. Je weet precies wat er aan gedaan is.
 

Rendament

Weeg de gemaakte inspanningen af tegen het aantal nieuwe contactpersonen en het rendement hiervan. Zo weet je of je campagne rendabel is geweest.

Informatie en statistieken samenbrengen in marketingcampagnes

De salesafdeling, marketingafdeling, het magazijn etc. gebruiken allemaal verschillende tools, maar hebben wel een gezamenlijk doel. Door alle verschillende tools is het moeilijker om samen te werken, doordat de verschillende afdelingen onvoldoende inzicht hebben in elkaars inspanningen. HubSpot doet het anders. Door de doelgroep gestructureerd te benaderen via uitgedachte campagnes, zorg je als onderneming voor eenheid en structuur. In de HubSpot campagnebeheer kan iedereen inzicht krijgen in de voortgang van de campagne-activiteiten en de status van een potentiële klant. Heeft iemand in de organisatie al contact gehad met deze potentiële klant en hoe is deze klant binnen gekomen? Je vindt het allemaal in HubSpot!
 
 

Campagnes vergelijken

Door de verschillende jaren / maanden heen, werk je waarschijnlijk met veel diverse campagnes. Ondanks dat campagnes qua inhoud kunnen verschillen, is het zeker aan te raden om de onderlinge resultaten te vergelijken. In HubSpot vergelijk je eenvoudig afgeronde campagnes met elkaar. Je ziet snel hoeveel budget er is uitgegeven, hoeveel contactpersonen er voort zijn gekomen uit de campagne en ook waar de daadwerkelijk omzet is. Welke content werkte goed bij welke campagne, en hoeveel mensen zijn onderweg afgehaakt. Vergelijk zover als jij wilt.

Taken aanmaken

Campagnes worden vaak beheert door meerdere personen of afdelingen. Om het overzicht te houden, heb je binnen specifieke campagnes de mogelijkheid om taken toe te wijzen aan collega's / afdelingen. Op deze manier blijft alle communicatie omtrent een campagne op één overzichtelijke plek bij elkaar.
 
 

UTM codes aanmaken

Om campagneresultaten goed te bundelen, maak je vaak gebruik van UTM codes. Deze codes geven aan de specifieke url's bij specifieke campagnes horen. Via HubSpot maak je voor campagnes eenvoudig UTM paden aan, welke je kunt gebruiken voor je links die toebehoren tot de campagne.

Ontdek de belangrijkste tools van HubSpot

adverteren-1

Adverteren

socialmedia-1

Social Media

rapportages-1

Rapportages

automatiseringen-1

Automatisering

crm-1

CRM

emailmarketing-1

E-mailmarkerting

seo-1

SEO

chat-1

Chat