Communiceren met de websitebezoeker

Image
Dirk-Jan Kranendonk
Online Marketeer

Delen

Live chat

Een livechat geeft de websitebezoeker de kans om een online vraag te stellen via de chatfunctie. Daarnaast kunt u zien waar de websitebezoekers zich bevinden op de website. Ziet u dat een websitebezoeker meer dan 10 minuten op de website verblijft? Dan is het een goede mogelijkheid om de websitebezoeker een bericht te sturen via de chat met het aanbod voor hulp. Belangrijk is om niet alle websitebezoekers direct aan te spreken. Dit kan ervoor zorgen dat bezoekers het als vervelend ervaren. Een voorbeeld van een livechat is Zopim. Met de gratis versie kunt u één websitebezoeker een vraag laten stellen of aanspreken. Als de chatsessie verlopen is kunt u een nieuwe sessie starten. Met de betaalde versie van € 19,- per maand kunt u ongelimiteerd websitebezoekers spreken en vragen laten stellen.

Een andere livechat is de gratis software van Tawk. Deze livechat heeft de vergelijkbare functies van Zopim. Om de livechat merkloos te gebruiken (zonder logo of verwijzing naar Tawk) moet circa € 7,- per maand betaald worden.

Whatsapp Business

Circa 75% van de Nederlanders gebruikt Whatsapp als communicatiemiddel. Voor websites is Whatsapp dus een potentieel communicatiemiddel om de doelgroep te bereiken. Via Whatsapp is het namelijk eenvoudig om foto's, vragen en opmerkingen te versturen. Met de Whatsapp Webapp kunt u Whatsapp berichten ontvangen en versturen via de laptop of pc. Hierdoor hoeft u niet continu op de smartphone te werken. Wil je privé en zakelijk Whatsapp gescheiden houden? Dan is de Whatsapp Business een goede optie! WhatsApp Business is een App die speciaal is gebouwd voor kleine ondernemingen, waar veel gebruikt wordt gemaakt van Whatsapp. WhatsApp Business maakt communicatie met klanten eenvoudig .

Bij het gebruik van Whatsapp kan slechts één persoon een telefoonnummer gebruiken, Whatsapp Business heeft een functie dat dit niet meer van toepassing is. Iedere werknemer kan de App gebruiken met hetzelfde nummer, waardoor privé  berichten en zakelijke berichten niet meer door elkaar lopen.

Online communiceren met de klant?

Online communiceren met de klant? Graag helpen we u bij instellen en toevoegen van livechats of Whatsapp Business. Neem direct contact met ons op!