Een goed begin is het halve werk
Het maken van nieuwe doelstellingen aan het begin van het jaar is altijd een goed streven. Het is belangrijk om als bedrijf te weten waar je staat en waar je naar toe wilt. Ook op het gebied van (online) marketing is het van belang om doelstellingen of in dit geval goede voornemens te maken, om vervolgens marketinguitingen in te kunnen plannen.
Door marketinguitingen het hele jaar (of voor een bepaalde periode) in te plannen, begin je het jaar overzichtelijk. Het zorgt voor continuïteit wat essentieel is voor je communicatie naar de doelgroep toe en voor je zichtbaarheid. Een overzicht met alle marketinguitingen noemen wij een contentkalender.
Voordelen van een contentkalender
- Plan zowel je offline als online marketinguitingen in
- Krijg een duidelijk overzicht van de content die je de komende tijd gaat delen
- Consistentie in de communicatie
- Deadlines zijn lang van tevoren al duidelijk
- Haak makkelijk in op actuele items of feestdagen
Aan de slag met een contentkalender
Onze online marketing specialisten werken elke dag met een contentkalender. Het kost tijd, maar je kan hierdoor effectiever en efficiënter werken. Begin dus vandaag nog aan een contentkalender!
Voordat je aan de slag gaat met een contentkalender moet je eerst je doelstellingen en strategie duidelijk hebben. In deze strategie beschrijf je wie je aanspreekt en hoe je deze doelgroep aanspreekt. Bedenk van te voren waar de doelgroep zich bevindt om te bepalen welke kanalen je gaat gebruiken. Verdiep je dus in jouw klant! Heb je dit eenmaal in kaart gebracht, dan pas kan je beginnen aan jouw contentkalender.
De kalender invullen voor 2021
Ga allereerst na welke dagen belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Er zijn heel veel verschillenden speciale dagen waar je makkelijk op in kunt spelen, denk hierbij aan bijvoorbeeld Valentijnsdag, Blue Monday of de dag van het Milieu. Zorg ervoor dat je een overzichtelijke indeling maakt waarbij het voor iedereen in één oogopslag duidelijk is wat er moet gebeuren.
Maak het jezelf makkelijker door content categorieën te gebruiken. Zo deel je alle content onderdelen in. Denk hierbij aan: video’s, kortingsacties en winacties.
Contentstrategie uitbesteden aan WebProfit
Weet je niet waar je moet beginnen als het gaat om contentstrategie of marketing uitingen? WebProfit is gespecialiseerd in het opzetten van contentkalenders aan de hand van jouw doelstellingen. Neem contact met ons op om samen te sparren over jouw contentstrategie.