Begin op tijd
Een goede voorbereiding is het halve werk. Begin dus op tijd met het bedenken, inplannen en maken van content uitingen en/of andere activiteiten. Het gebruik van een contentkalender kan goed helpen bij het op tijd beginnen aan marketinguitingen. De contentkalender ondersteund namelijk bij het hebben van overzicht van de content die je de komende tijd gaat delen waardoor het inspelen op Valentijnsdag al ver van te voren aangekondigd wordt.
Valentijn op je webshop
Bekijk jouw webshop door een roze bril en maak jouw webshop helemaal klaar voor deze speciale dag.
- Zorg voor een duidelijke en overzichtelijke actiepagina op je website. Wanneer je landingspagina dat gene bevat van wat de website bezoeker zoekt, hoeft de bezoeker minder ‘moeite’ te doen en kan gelijk beste Valentijn deals bekijken.
- Communiceer de actiepagina op de homepage.
- Maak een aparte pagina aan voor cadeau’s voor hem en voor haar.
Doe wat voor je klanten
Laat niet alleen jouw klanten hun partner verrassen, veras ook jouw klanten! Wat dacht je van chocolade of een bosje bloemen? Dat is altijd goed toch? Wij zetten de leukste acties voor je op een rij:
- Een Valentijnsdag winactie
- Valentijn inpakservice
- Geef een cadeau weg aan iedere klant op Valentijnsdag
- Wees creatief zodat jouw bedrijf opvalt!
Maak een speciale Valentijn posts
Bereik de doelgroep door de acties te delen op social media, informeer je klanten met nieuwsbrieven of ga op een andere manier aan de slag met jouw klantenbestand om de leukste acties te communiceren! Wist jij dat je ook social media kunt inplannen? Zo ben je al weken van te voren voorbereid voor Valentijnsdag! Hetzelfde geldt voor andere acties, zoals bijvoorbeeld in de periode van de decemberdrukte.
Weet je zelf niet goed hoe je de bovenstaande tips in de praktijk brengt? Of heb je hulp nodig bij andere online marketing factoren? Neem contact met ons op wij helpen je bij het maken van perfecte campagnes!