Het kiezen van zoekwoorden staat aan de basis als het gaat over het opzetten van jouw SEO strategie. Er zullen waarschijnlijk honderden zoekwoorden zijn die relevant zijn voor jouw bedrijf, maar het is onmogelijk om je overal op te focussen. Waar begin je en welke zoekwoorden krijgen extra focus?

Onderzoek doen naar zoekwoorden

WebProfit voert bij het opstarten van een SEO traject altijd een zoekwoordenonderzoek uit. Hierin ontdekken we waar de prioriteiten van jou liggen, maar ook waar de prioriteiten van je doelgroep liggen. We gaan op zoek naar de zoekwoorden waar kansen liggen en bepalen hierbij ook welke zoekwoorden juist al ‘’bezet’’ zijn. Daarnaast wordt ook de concurrentie goed in kaart gebracht.

Op welke zoekwoorden focussen zij zich en in hoeverre is het mogelijk om hier tussen te komen. Uiteindelijk maken we een helder overzicht van alle zoekwoorden gecombineerd, welke overigens ook uitstekend kan bijdragen aan jouw SEA campagnes. Aan de hand van deze lijst gaan we de strategie bepalen, uiteraard samen met jou!

Zoekwoorden onderzoek

Lokale zoekopdrachten

Op Google wordt relevantie steeds belangrijker. Hierdoor ontstaat er een steeds groter verschil tussen de locatie vanuit waar je zoekt en de resultaten die je te zien krijgt. Google snapt dat voor bepaalde zoekwoorden beter een lokaal zoekresultaat getoond kan worden, denk hierbij bijvoorbeeld aan kappers en benzinepompen. Daarnaast zoeken op veel mensen op een bepaald zoekwoord met een plaatsnaam erachter. Om juist ook lokaal gevonden te worden focust WebProfit zich ook specifiek op lokale SEO. Samen met jou bepalen we lokale zoekwoorden en optimaliseren we daar de content op.

Monitoren en bijsturen

Het kan even duren voordat je de eerste resultaten ziet uit een SEO campagne, maar het is absoluut de moeite waard. WebProfit houdt niet alleen een overzicht bij van de gekozen zoekwoorden, maar monitored dagelijks de veranderingen van jouw posities op Google. Wanneer zoekwoorden stijgen of dalen, trekken we hier conclusies uit en nemen we waar nodig nieuwe stappen. Via de tool SEMrush weten we altijd wat er speelt en houden we ieder detail rondom de SEO van jouw website in de gaten.

Daarnaast houden we ook de concurrentie in de gaten, bijvoorbeeld wanneer zij proberen om jouw posities te veroveren. Door dit constant de bekijken, kunnen we op tijd overgaan tot een tegenactie.

Zoekwoorden bepalen met WebProfit

Ga samen met ons aan de slag en leg je focus op de juiste plaats. We bepalen de strategie en zorgen ervoor dat jij gaat scoren in Google. WebProfit is open en transparant in de samenwerking, waardoor jij altijd toegang hebt tot het bekijken van de posities van jouw zoekwoorden. We zetten jouw bedrijf op de kaart, zowel lokaal als landelijk. Klaar om aan de slag te gaan? Neem dan contact met ons op! Direct benieuwd naar de huidige posities van jouw bedrijf in Google?

Hoe wij bijdragen aan een sterke positie in Google

seo/technische-seo
Technische SEO
WebProfit maakt websites leesbaar en zorgt voor overzicht, structuur en logica. Zowel voor Google als voor de bezoekers van je site.
seo/google-mijn-bedrijf
Google mijn bedrijf
Jouw Google Mijn Bedrijf profiel is je online visitekaartje in de zoekmachine Google en in Google Maps. Wij zorgen voor jouw zichtbaarheid!
seo/seo-tekstschrijver
SEO tekstschrijver
WebProfit helpt je graag bij het schrijven van goed vindbare artikelen en blogs voor websites en geoptimaliseerde productbeschrijvingen voor webshops.
seo
"oud" SEO
WebProfit maakt relevante content, een goed vormgegeven landingspagina en heeft de juiste technische kennis voor betere organische vindbaarheid.